Uw gemeente krijgt nieuwe energiemeters
Nieuwe energiemeters
Momenteel bieden wij kosteloos de slimme energiemeters aan in uw gemeente. Al 3,7 miljoen huishoudens hebben deze al hangen. Zorgt u er ook voor dat uw meterkast binnenkort klaar is voor de toekomst?
Met de slimme energiemeters heeft u meer inzicht in uw stroomverbruik en is energie besparen eenvoudiger. Dit betekent dat u meer geld overhoudt voor leuke dingen. Bijkomend voordeel is dat u ook nooit meer de meterstanden hoeft door te geven. Deze lezen wij op afstand uit. We hebben aannemer Dynniq gevraagd deze werkzaamheden in uw gemeente uit te voeren.
Wat kunt u van ons verwachten?
U ontvangt een brief
Binnenkort ontvangt u een brief en een folder met meer informatie over de nieuwe energiemeter. In deze brief vindt u een unieke code waarmee u eenvoudig een moment kiest wanneer de monteur van Dynniq bij u langskomt om de nieuwe elektriciteits- en gasmeter te plaatsen.
Bevestig of verzet de afspraak
Vanwege de planning is het belangrijk om vooraf te weten of u thuis bent. U kunt de afspraak eenvoudig online inplannen via www.planmeterwisseling.nl. U heeft hiervoor de inlogcode nodig die in de brief staat. Of bel op maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 20.00 uur naar 024 351 13 77.
De monteur komt langs
Op het afgesproken tijdstip komt de monteur van Dynniq langs om uw energiemeters te vervangen. Vraagt u de monteur gerust naar zijn Liander legitimatiepasje. Hij is 1 uur (soms 2) bezig.
Wilt u weten hoe u zich kunt voorbereiden op het bezoek van de monteur? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.
Inzicht via een app op uw smartphone
Zodra de nieuwe meter is geplaatst, kunt u deze koppelen aan een app of portal om meer inzicht te krijgen in uw energieverbruik. Dus niet meer tweemaandelijks, wat standaard is, maar iedere dag of zelfs real time. En hoe meer inzicht u heeft, hoe eenvoudiger het wordt om uw energiekosten te verlagen. Er zijn verschillende zogeheten energieverbruiksmanagers.
Waarom de nieuwe meter

De nieuwe energiemeter levert u gemak op en geeft u inzicht in uw energieverbruik. Maar waarom plaatst Liander de nieuwe energiemeter eigenlijk?
Consumentenbond over de slimme meter
Ontdek wat de Consumentenbond van de slimme meter vindt.
Veelgestelde vragen
-
Hoe zorg ik er voor dat de monteur direct aan de slag kan?
Nog even een checklist om ervoor te zorgen dat de monteur op het juiste moment komt en dat hij direct aan de slag kan. U kunt hem daarbij helpen door ervoor te zorgen dat:
- u de afspraak bevestigt of indien nodig verzet;
- u uw contactgegevens aan de aannemer, zoals vermeld in uw brief, doorgeeft;
- de meterkast en de energiemeters vrij toegankelijk zijn;
- er zoveel mogelijk stekkers uit het stopcontact zijn;
- er een meerderjarige aanwezig is.
-
Als de monteur er is, hoe lang heb ik dan geen stroom en gas?
Als de monteur er is, heeft u ongeveer een uur geen stroom en gas. Let dan op het volgende:
- zorg dat uw woning een aangename temperatuur heeft. Zo houdt u het behaaglijk als de monteur aan het werk is;
- houdt u uw koelkast en vriezer zoveel mogelijk dicht, zodat deze voldoende koud blijft;
- heeft u een alarminstallatie, dan adviseren wij u vooraf uw alarmcentrale te informeren;
- voor medische apparaten voor beademing of dialyse vraagt u uw medische hulppost om alternatieven op accu of batterijen;
- wanneer u gas heeft, betekent dit dat u tijdens onze werkzaamheden geen verwarming en warm water heeft. Houd er ook rekening mee dat u in die tijd niet kunt koken.