
Goedendag, waar kunnen we u mee helpen?
Direct zelf regelen
Kunt u terugleveren op uw adres?
Het is helaas niet meer altijd vanzelfsprekend dat u de energie die u opwekt met zonnepanelen kunt terugleveren aan het stroomnet. Controleer of op uw adres problemen met terugleveren bekend zijn.

Status van uw aanvraag
U heeft een aanvraag gedaan voor een aanpassing aan uw stroom- en/of gasaansluiting. Helaas duurt het soms langer voordat wij een aanvraag in behandeling kunnen nemen. Lees hier meer over wat u kunt verwachten.

Tekort aan slimme meters
Door het tekort aan slimme meters duurt het langer voor wij aanvragen kunnen uitvoeren. Lees hier wat dit voor uw aanvraag betekent.

Vragen over het prijsplafond
Het prijsplafond is nieuw. Wij begrijpen dat u hier vragen over heeft. De antwoorden op de meest gestelde vragen over het prijsplafond vindt u hier.

Meest gestelde vragen
-
Ik wil mijn aansluiting wijzigen. Wat moet ik doen?
Alles rond een aansluiting regelt u via mijnaansluiting.nl. Of het nu gaat om een wijziging van een bestaande aansluiting. Of de aanvraag van een nieuwe vaste aansluiting of een tijdelijke aansluiting. De kosten vindt u in ons tarievenoverzicht. Laat u de capaciteit van uw aansluiting wijzigen? Houd er dan rekening mee dat de periodieke kosten kunnen veranderen.
-
Ik heb een aanvraag gedaan. Wanneer wordt dit uitgevoerd?
Wij proberen u zo snel mogelijk te helpen, maar helaas duurt het soms langer door omstandigheden. U kunt hier meer informatie vinden over de werkwijze en de eventuele vertraging.
-
Mijn meterstanden worden niet doorgegeven aan de energieleverancier. Kan ik dit oplossen?
Er kunnen verschillende redenen zijn dat uw meterstanden niet worden doorgegeven aan uw energieleverancier. Wij helpen u graag om dit probleem op te lossen. Bekijk hier wat u in dit geval kan doen.
-
Mijn verbruik is anders dan verwacht. Werkt mijn meter wel goed?
Neem contact op met uw energieleverancier voor een mogelijke verklaring als verbruik anders is dan verwacht. Heeft u dit al gedaan en twijfelt u of uw meter goed werkt? Lees onze informatie over hoog verbruik en metercontrole.
-
Wat moet ik doen als mijn energieleverancier het contract heeft beëindigd?
Vraag telefonisch een spoedaanmelding aan bij een energieleverancier. Als u geen energieleverancier heeft, zijn wij verplicht uw aansluitingen af te sluiten van het energienetwerk.
-
Ik wil graag energie opwekken. Waar begin ik?
Wij hebben een stappenplan voor u gemaakt. Hier kunt u informatie vinden en de stappen volgen over het opwekken en terugleveren van energie.
-
Heb ik recht op een compensatievergoeding bij geplande werkzaamheden?
Om het energienet veilig en betrouwbaar te houden, voeren wij onderhoud uit. Soms heeft u daardoor tijdelijk geen gas en stroom. Zo kunnen we veilig werken. Bij dit soort geplande werkzaamheden heeft u geen recht op een compensatievergoeding. Die krijgt u alleen bij een spontante storing die langer dan 4 uur duurt.
-
Wanneer heb ik recht op compensatievergoeding na een storing?
Als u langer dan vier uur zonder stroom zat, ontvangt u automatisch een compensatievergoeding. Hoe dat werkt leest u op deze informatiepagina over compensatie.
In extreme situaties, zoals een natuurramp of bij terrorisme, ontvangt u mogelijk geen compensatievergoeding.