
Goedendag, waar kunnen we u mee helpen?
Kunt u terugleveren op uw adres?
Het is helaas niet meer altijd vanzelfsprekend dat u de energie die u opwekt met zonnepanelen kunt terugleveren aan het stroomnet. Controleer of op uw adres problemen met terugleveren bekend zijn.

Status van uw aanvraag
U heeft een aanvraag gedaan voor een aanpassing aan uw stroom- en/of gasaansluiting. Helaas duurt het soms langer voordat wij een aanvraag in behandeling kunnen nemen. Lees hier meer over wat u kunt verwachten.

Onverwacht hoog energieverbruik?
Heeft u een onverwacht een hoge energierekening ontvangen? Twijfelt u of uw meter goed werkt?
Deze stappen helpen u verder.

Meter niet uitleesbaar
Heeft u van uw energieleverancier bericht gehad dat uw meterstanden niet op afstand uitleesbaar zijn? Of heeft u zelf gemerkt dat uw meterstanden niet meer automatisch worden doorgegeven aan uw energieleverancier? Mogelijk is er in uw meter een communicatiestoring ontstaan.

Meest gestelde vragen
-
Ik wil mijn aansluiting wijzigen. Wat moet ik doen?
Alles rond een aansluiting regelt u via mijnaansluiting.nl. Of het nu gaat om een wijziging van een bestaande aansluiting. Of de aanvraag van een nieuwe vaste aansluiting of een tijdelijke aansluiting. De kosten vindt u in ons tarievenoverzicht. Laat u de capaciteit van uw aansluiting wijzigen? Houd er dan rekening mee dat de periodieke kosten kunnen veranderen.
-
Ik heb een aanvraag gedaan. Wanneer wordt dit uitgevoerd?
Wij proberen u zo snel mogelijk te helpen, maar helaas duurt het soms langer door omstandigheden. U kunt hier meer informatie vinden over de werkwijze en de eventuele vertraging.
-
Mijn meterstanden worden niet doorgegeven aan de energieleverancier. Kan ik dit oplossen?
Er kunnen verschillende redenen zijn dat uw meterstanden niet worden doorgegeven aan uw energieleverancier. Wij helpen u graag om dit probleem op te lossen. Bekijk hier wat u in dit geval kan doen.
-
Mijn verbruik is anders dan verwacht. Werkt mijn meter wel goed?
Neem contact op met uw energieleverancier voor een mogelijke verklaring als verbruik anders is dan verwacht. Heeft u dit al gedaan en twijfelt u of uw meter goed werkt? Lees onze informatie over hoog verbruik en metercontrole.
-
Wat moet ik doen als mijn energieleverancier het contract heeft beëindigd?
Vraag telefonisch een spoedaanmelding aan bij een energieleverancier. Als u geen energieleverancier heeft, zijn wij verplicht uw aansluitingen af te sluiten van het energienetwerk.
-
Ik wil graag energie opwekken. Waar begin ik?
Wij hebben een stappenplan voor u gemaakt. Hier kunt u informatie vinden en de stappen volgen over het opwekken en terugleveren van energie.
-
Heb ik recht op een compensatievergoeding bij geplande werkzaamheden?
Om het energienet veilig en betrouwbaar te houden, voeren wij onderhoud uit. Soms heeft u daardoor tijdelijk geen gas en stroom. Zo kunnen we veilig werken. Bij dit soort geplande werkzaamheden heeft u geen recht op een compensatievergoeding. Die krijgt u alleen bij een spontante storing die langer dan 4 uur duurt.
-
Wanneer heb ik recht op compensatievergoeding na een storing?
Als u langer dan vier uur zonder stroom zat, ontvangt u automatisch een compensatievergoeding. Hoe dat werkt leest u op deze informatiepagina over compensatie.
In extreme situaties, zoals een natuurramp of bij terrorisme, ontvangt u mogelijk geen compensatievergoeding.