Facturen en betaling

Uw vaste netbeheerkosten betaalt u via uw energieleverancier. Vraagt u een nieuwe aansluiting, een verwijdering of en wijziging aan? Of wilt u op eigen initiatief een nieuwe slimme meter? Dan betaalt u eenmalige kosten. Hiervoor ontvangt u een factuur van ons.

    Voor welke werkzaamheden betaalt u altijd vooruit?

    • Heraansluiten
    • Wijzigen aansluiting (simpele verzwaringen/verlichtingen die direct ingepland kunnen worden)
    • Een aanvraag die u doet bij meerdere netbeheerders

    Betaalt u deze werkzaamheden niet vooruit? Dan plannen wij de werkzaamheden ook niet in. 

    Voor welke werkzaamheden ontvangt u een factuur nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd?

    • Slimme meter
    • Een nieuwe aansluiting
    • Verwijdering aansluiting
    • Verplaatsing aansluiting
    • Wijziging aansluiting (wanneer het gaat om een niet simpele verzwaring/verlichting)
    • Herzegelen

    Deze factuur ontvangt u ongeveer 4 weken na de werkzaamheden.

    Informatie over de betalingstermijn

    • Factuur
      Wij vragen u de factuur altijd binnen 14 dagen te betalen.
    • Herinnering
      Lukt dit niet of bent u vergeten te betalen? Dan ontvangt u na de verstreken termijn kosteloos van ons een herinnering. U heeft dan nog 10 dagen om de factuur te betalen.
    • Laatste betaalmogelijkheid 
      Heeft u na de herinnering niet betaald? Dan krijgt u een laatste betaalmogelijkheid. Helaas moeten we hiervoor wél incassokosten bij u in rekening brengen. U krijgt hiervoor 10 dagen de tijd om te betalen. De incassokosten berekenen wij volgens de staffel van het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten:

       Openstaand bedrag
      Percentage incassokosten
       Over de eerste € 2.500,0015,0% (minimaal € 40)
       Over de volgende € 2.500,00 10,0%
       Over de volgende € 5.000,005,0%
       Over de volgende € 190.000,001,0%
       Over alles daarboven tot € 1.000.000,000,5% (maximaal € 6,775,00)
    • Afsluiten en deurwaarder 
      We willen het natuurlijk niet zover laten komen. We stellen u nog in de gelegenheid om schuldhulpverlening in te schakelen. Als we niets van u horen, moeten wij helaas overgaan tot afsluiting van de toevoer van energie.

    Meer weten?