Voorkom afsluiting van stroom en gas

Elke aansluiting moet aangemeld zijn bij een energieleverancier. Anders gebruikt u energie waarvoor u niet betaalt. Heeft u geen energiecontract voor de stroom- en/of gasaansluiting op uw adres? Dan zijn wij wettelijk verplicht om u af te sluiten van energie.
Vrouw met tablet

    In Mijn Liander krijgt u advies wat u moet doen

    Log in bij Mijn Liander of maak een account aan. We stellen u een aantal vragen om direct de juiste vervolgstappen voor uw situatie te bepalen.

    Zo voorkomt u afsluiting van stroom en gas

    Sluit direct een contract af bij een energieleverancier:

    • Bel of chat met een energieleverancier en leg uw situatie uit. Dit gaat vaak sneller.
    • Laat uw contract sneller ingaan door af te zien van de wettelijke bedenktijd.
    • Uw contract wordt door de energieleverancier automatisch aan ons gestuurd. U hoeft dus geen contact op te nemen met Liander.
    • Controleer in Mijn Liander of uw energiecontract bij ons bekend is. Uw energiecontract ziet u in Mijn Liander vanaf de ingangsdatum. Let op: Dit is meestal niet dezelfde datum als de contractdatum.

    Heeft u een energiecontract geregeld en is deze actief? Dan sluiten we u niet meer af van stroom en/of gas.

    Meer weten?