Werkzaamheden in uw buurt
We maken onze gas- en stroomnetten klaar voor een duurzame toekomst. Daarvoor moeten we veel werk uitvoeren. U ziet onze monteurs dan ook steeds vaker aan het werk in uw buurt. Een aantal van deze projecten heeft een eigen informatiepagina. Daarop kunt u meer lezen over welke werkzaamheden wij uitvoeren en wat u kunt verwachten. Kijk in dit overzicht welke projecten dit zijn.
Als we in uw buurt onderhoud aan het energienet uitvoeren, dan vindt u hierover meer informatie in het Overzicht van gepland onderhoud en storingen.
- Plaats
- Aalsmeer
- Werkgebied
- Hornmeer
- Soort werkzaamheden
- Uitbreiding stroomnet
- Start-en einddatum
- Q1 2025 -
- Plaats
- Aalsmeer
- Werkgebied
- centrum a
- Soort werkzaamheden
- Uitbreiding stroomnet
- Start-en einddatum
- 2027 -
- Plaats
- Alkmaar
- Werkgebied
- Boekelermeer
- Soort werkzaamheden
- Uitbreiding stroomnet (Helix)
- Start-en einddatum
- Q4 2023 - Q4 2025
- Plaats
- Almere
- Werkgebied
- Almere
- Soort werkzaamheden
- Klantaansluiting
- Start-en einddatum
- APR 2025 - DEC 2025
- Plaats
- Alphen aan den Rijn
- Werkgebied
- Zuidoost
- Soort werkzaamheden
- Uitbreiding stroomnet
- Start-en einddatum
- Q2 2024 - Q1 2026
- Plaats
- Amsterdam
- Werkgebied
- Amsterdam Zuidoost
- Soort werkzaamheden
- Uitbreiding stroomnet
- Start-en einddatum
- 14 apr 2025 - 28 nov 2025
- Plaats
- Amsterdam
- Werkgebied
- Banne Noord
- Soort werkzaamheden
- Uitbreiding stroomnet
- Start-en einddatum
- Maart 2025 - Juli 2025
- Plaats
- Amsterdam
- Werkgebied
- Buikslotermeer (Noord)
- Soort werkzaamheden
- Nieuw elektriciteitsstation
- Start-en einddatum
- 2024 - 2030
- Plaats
- Amsterdam
- Werkgebied
- Buikslotermeer en omgeving
- Soort werkzaamheden
- Versterken stroomnet
- Start-en einddatum
- April 2024 - eerste kwartaal 2025
Meer weten?
Gemeentelijke grond
De gemeente is verantwoordelijk voor professioneel herstel van de bestrating. Met sommige gemeenten heeft Liander afgesproken de betegeling ondersteboven terug te leggen. Wij proberen de bestrating wel provisorisch te herstellen. Vaak wacht de gemeente een periode (meestal 6 tot 8 weken) voordat ze de bestrating definitief herstelt. Dit omdat de grond nog kan verzakken.
Privégrond
Liander of onze onderaannemer is verantwoordelijk voor de herbestrating na werkzaamheden op privégrond. Heeft u hier vragen over? Neem contact op met de contactpersoon van uw aanvraag of de contactpersoon die in onze brief vermeld staat.
Om het energienet veilig en betrouwbaar te houden, voeren wij onderhoud uit. Meestal merkt u hier niets van. Maar om veilig te kunnen werken moeten we soms de energievoorziening tijdelijk onderbreken. Bekijk het overzicht van onze actuele onderhoudswerkzaamheden. Wilt u meer informatie over een acute stroomstoring? Zie dan ons storingenoverzicht.
Voor geplande werkzaamheden in uw straat ontvangt u een aankondigingsbrief. Voor meer informatie belt u het telefoonnummer dat in de brief vermeld staat. In de brief vindt u ook wat we gaan doen, hoe lang dit duurt en de aannemer die de werkzaamheden uitvoert.
Als we door calamiteiten of extreem slecht weer moeten afwijken van deze planning, informeren we u zo snel mogelijk. U krijgt ook een nieuwe aankondigingsbrief met het gewijzigde tijdstip van de werkzaamheden.
De hoofdzekering kan alleen worden vervangen door een storingsmonteur van Liander wanneer deze defect is.
Bel het landelijke storingsnummer 0800 9009 als u een storing aan de hoofdzekering heeft.
Bij aansluitingen groter dan 1x25 ampère ontvangt u een factuur voor het vervangen van de hoofdzekering.
Oorzaak defecte hoofdzekering
Een defecte hoofdzekering is een gevolg van overbelasting of kortsluiting in de binnenhuisinstallatie. Hierdoor brandt de hoofdzekering door. Een oorzaak kan zijn dat er te veel grote stroomgebruikers gelijktijdig zijn aangezet. Denk hierbij aan een wasmachine, droger, oven, pompen, gebruik van sauna en laden van een elektrische auto. U kunt overwegen om de aansluiting te verzwaren. Bespreek dit met een erkend installateur.
Bij werkzaamheden in uw straat maken wij gebruik van containers en andere materialen. Na de werkzaamheden nemen we alle materialen mee en worden de containers opgehaald. Neem contact op via ons contactformulier als er nog materiaal is blijven liggen of containers zijn blijven staan.
In het formulier geeft u aan dat het om een klacht gaat. Bij het onderwerp in het contactformulier kiest u voor 'Storingen & onderhoud'. Zorg dat u het containernummer (bestaat uit minimaal drie en maximaal vijf cijfers) en de precieze locatie vermeldt. Stuur bij voorkeur ook een foto van de container of locatie mee.