Werkwijze onderhoud

Voordat we met de werkzaamheden starten, ontvangt u informatie over de werkzaamheden. U kunt het volgende van ons verwachten:

1. U ontvangt een aankondigingsbrief

Hierin staat wat we gaan doen, hoe lang dit duurt en de aannemer die de werkzaamheden uitvoert. Als we moeten afwijken van deze planning, bijvoorbeeld door calamiteiten of extreem slecht weer, proberen we u zo snel mogelijk te informeren. U krijgt dan ook een nieuwe aankondigingsbrief met het gewijzigde tijdstip van de werkzaamheden.

2. Onze aannemer voert de werkzaamheden uit

We werken samen met verschillende aannemers. Zij kunnen zich legitimeren, dus vraag hier gerust naar. De werkzaamheden combineren we als het mogelijk is met de werkzaamheden van onze partners, zoals waterbedrijven. Zo beperken we het aantal keer dat de straat open moet. Soms ziet u al monteurs voordat de werkzaamheden beginnen. Zij voeren metingen uit, zodat we precies weten waar we moeten werken.

3. Soms heeft u tijdelijk geen stroom of gas

Om de werkzaamheden veilig uit te kunnen voeren, is het noodzakelijk dat we de stroom van het netwerk afhalen. U heeft op dat moment geen stroom. Helaas kunnen we u niet een exacte tijdstip geven waarop de stroom wordt uitgeschakeld en hoelang dit duurt. Dit is afhankelijk van wat we aantreffen tijdens de reparatie. Uiteraard doen we er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken. 

4. Uw apparaten kunnen tijdelijk uitvallen

Al uw apparaten die werken op stroom kunnen tijdelijk uitvallen. Voor de meeste huishoudens is het vooral belangrijk om hier rekening mee te houden. Denk bijvoorbeeld aan warm water, internet, medische apparatuur en alarminstallatie. Wij adviseren u om vooraf aan de werkzaamheden uw apparaten uit te zetten of de stroom in uw meterkast af te schakelen. Hiermee voorkomt u ieder risico op schade aan uw apparatuur wanneer de spanning weer wordt ingeschakeld. Kijk bij tips voor meer voorbereidingen die u kunt treffen.

5. Bij een gas energieonderbreking moet er iemand thuis zijn

Dit geldt voor gas in verband met de veiligheid. We controleren na de werkzaamheden namelijk altijd de gasleiding binnen uw woning. Daarna kunnen we de gaslevering weer starten. Mocht u niet thuis kunnen zijn, overleg dit dan tijdig met de aannemer. Als u in een flatgebouw of appartementencomplex woont, dan is het belangrijk dan u samen met uw onder- en bovenburen thuis bent.

6. Uw woning of pand is minder goed bereikbaar

Houd rekening met verkeersomleidingen en minder parkeergelegenheid. Als we ook het trottoir moeten openen, blijft uw woning bereikbaar met loopplanken. We zorgen voor brede planken als u slecht ter been bent of een brede kinderwagen heeft. U kunt dit aangeven bij de aannemer. In een flatgebouw of appartementencomplex werkt de lift niet meer en kunnen de lichten tijdelijk uitgaan.