Aanvragen/wijzigen aansluiting

Het aanvragen van een aansluiting of een wijzigen van uw aansluiting doet u vast niet vaak. Daarom leggen wij u graag uit hoe dat in zijn werk gaat. 

Wilt u uw gasaansluiting laten verwijderen of tijdelijk stopzetten? Lees meer over uw gasaansluiting verwijderen of tijdelijk afsluiten

Door drukte op het energienet en personeelstekort duurt het mogelijk langer voordat wij uw aanvraag kunnen uitvoeren. Ook hebben wij een tekort aan slimme meters waardoor wij sommige aanvragen voorlopig niet uit kunnen voeren.

Dit doet u

1

Kiezen aansluiting

Voordat u een aansluiting of een wijziging aanvraagt, kiest u een aansluiting die aansluit op uw energiebehoefte. Laat u altijd adviseren door een erkend installateur. 

2

Aanvragen

secundaire_nav_factuur_claim.png

Een aanvraag doet u via mijnaansluiting.nl. U stuurt ook een aantal documenten mee, zoals een foto van de huidige meterkast of een vergunning. 

Dit doen wij

3

Aanvraag doornemen

In de ideale situatie nemen wij minimaal 15 werkdagen voor uw voorkeursweek contact met u op. Door drukte op het energienet en personeelstekort kan het  langer duren voordat wij contact opnemen. 

4

De aannemer belt u

Als we klaar zijn met de voorbereiding, belt een van onze aannemers u voor een afspraak. 

Monteur

Soms moet u zelf voorbereidingen treffen aan uw meterkast. Dit doet u voordat de monteur langskomt. De monteur is maximaal één dag aan het werk.