Door drukte op het energienet, personeelstekort en een tekort aan slimme meters duurt het mogelijk langer voordat wij uw aanvraag kunnen uitvoeren.
Aanvragen/wijzigen aansluiting
Het aanvragen van een aansluiting of een wijzigen van uw aansluiting doet u vast niet vaak. Daarom leggen wij u graag uit hoe dat in zijn werk gaat.
Lees meer over hoe u uw gasaansluiting kunt verwijderen of tijdelijk kunt afsluiten.
Dit doet u
Kies de aansluiting bij uw energiebehoefte Kiezen aansluiting
Voordat u een aansluiting of een wijziging aanvraagt, kiest u een aansluiting die aansluit op uw energiebehoefte. Laat u altijd adviseren door een erkend installateur.
Kies de aansluiting bij uw energiebehoefte Kiezen aansluiting
Voordat u een aansluiting of een wijziging aanvraagt, kiest u een aansluiting die aansluit op uw energiebehoefte. Laat u altijd adviseren door een erkend installateur. Liander geeft geen advies over welke aansluiting u nodig heeft. Bekijk wel alvast de mogelijkheden en kosten voor een nieuwe aansluiting en voor een wijziging.
Bekijk ook de video over het aanvraagproces:

Vraag het aan via mijnaansluiting.nl Aanvragen

Een aanvraag doet u via mijnaansluiting.nl. U stuurt ook een aantal documenten mee, zoals een foto van de huidige meterkast of een vergunning.
Vraag het aan via mijnaansluiting.nl Aanvragen
Op mijnaansluiting.nl regelt u een nieuwe aansluiting of de wijziging van uw huidige aansluiting. Dit is een landelijke website voor gas-, elektriciteits-, water- en kabelaansluitingen. Bij een standaardsituatie, ontvangt u direct een prijsopgave en een opdrachtbevestiging. Bij een specifieke situatie volgt dit later. U stuurt ook een aantal documenten mee, zoals een foto van de huidige meterkast of een vergunning.
Als u een nieuwe gasaansluiting aanvraagt controleren we of u nog een gasaansluiting aan mag vragen. Als er geen aansluitplicht is, annuleren wij de opdracht. Wanneer de aansluitplicht nog wel van toepassing is starten wij met de voorbereiding. Lees meer over de regels van een gasaansluiting.
Dit doen wij
We nemen contact op Aanvraag doornemen
Wij nemen contact met u op als wij uw aanvraag in behandeling nemen. Door drukte op het energienet en personeelstekort duurt dit langer dan u misschien verwacht.
We nemen contact op Aanvraag doornemen
Het aantal aanvragen voor aanpassingen aan de energieaansluiting neemt enorm toe. Tegelijkertijd is er een tekort aan technisch personeel en aan materialen. Zoals bijvoorbeeld slimme meters. Hierdoor duurt het mogelijk langer voordat wij uw aanvraag kunnen uitvoeren. Heeft u een aanvraag gedaan? Dan houden wij u via e-mail op de hoogte over de doorlooptijd. Zodra het mogelijk is in de planning neemt een werkvoorbereider contact met u op om de aanvraag door te nemen. Een nieuw aansluiting betaalt u vooraf. Voor alle andere werkzaamheden krijgt u factuur als de werkzaamheden klaar zijn.
De aannemer belt u De aannemer belt u
Als we klaar zijn met de voorbereiding, belt een van onze aannemers u voor een afspraak.
De aannemer belt u De aannemer belt u
Als we klaar zijn met de voorbereiding, belt een van onze aannemers u voor een afspraak. Wanneer we kunnen starten is afhankelijk van uw situatie.
De monteur komt langs Monteur
Soms moet u zelf voorbereidingen treffen aan uw meterkast. Dit doet u voordat de monteur langskomt. De monteur is maximaal één dag aan het werk.
De monteur komt langs Monteur
Soms moet u zelf voorbereidingen treffen aan uw meterkast. Dit kan een erkend installateur doen. Dit doet u voordat de monteur langskomt.
Daarna komt de monteur langs. De werkzaamheden worden op één dag gedaan. Bij een nieuwe aansluiting plaatsen we ook een meter. Voor het verdere werk aan de binneninstallatie (uw meterkast) adviseren we u een installateur in te schakelen.
Uw gekozen adres
Wijzig adres