Uitbreiding stroomnet en gasnet in Voorstraat Beesd
Om vandaag en in de toekomst veilig en betrouwbaar energie te kunnen blijven gebruiken in onder andere de Voorstraat in Beesd, breiden we de komende tijd het stroomnet van deze buurt uit. Daarvoor leggen we nieuwe kabels. Ook vervangen we de oude gasleidingen. Op die manier zorgen we ervoor dat het stroom- en gasnet zo veilig en betrouwbaar mogelijk blijft.
Wat gaan we doen?
We leggen in totaal 1.5 km nieuwe stroomkabels. Ook vervangen we in totaal 1.5km aan gasleidingen. 104 woningen worden aangesloten op deze nieuwe gasleidingen. Om uw woning veilig te kunnen aansluiten op het gasnet, wordt iedere woning een dagdeel afgesloten van het gas. Betreft het uw woning? Dan ontvangt u hierover ongeveer 5 werkdagen van te voren een bericht.
Tijdens de werkzaamheden verdelen we het werkgebied in verschillende delen die we achter elkaar aanpakken. Zo blijft de buurt zo goed mogelijk bereikbaar.
Aannemer van Vulpen in samenwerking met BOOM infra voeren het werk voor ons uit.
We starten18 augustus 2025 met de eerste werkzaamheden.
Actuele informatie via onze BouwApp
Wilt u op de hoogte worden gehouden van dit project? Download dan de Liander BouwApp op uw mobiele telefoon of tablet.
Voordelen van de BouwApp
- Ontvang direct een melding wanneer wij een bericht plaatsen over het project
- Bekijk de laatste versie van de planning
- Neem gemakkelijk contact met ons op
Waar gaan we werken
Planning
Fase | ||
---|---|---|
Waar gaan we werken | ||
Wat gaan we doen | ||
Fase 1 | Voorstraat kruising Veerweg | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 2 | Voorstraat 134-118 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 3 | Voorstraat kruising Hoogstraat | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 4 | Voorstraat 114-92 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 5 | Voorstraat 90-78 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 6 | Voorstraat 90 naar trafo | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 7 | Voorstraat 78-60 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 8 | Voorstraat 60-34 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 9 | Voorstraat 34-20 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 10 | Voorstraat 20-6 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 11 | Voorstraat 3-11 |
Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 12 | Havendijk 2-14 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 13 | Havendijk 14-18 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 14 | Middenstraat 2a-12 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 15 | Middenstraat 12 - tegenover 13 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 16 | Voorstraat 11-23 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 17 | Voorstraat 23-37 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 18 | Voorstraat 37-53 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 19 | Voorstraat 53-75 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 20 | Voorstraat 75-95 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 21 | Voorstraat 95-111 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Fase 22 | Voorstraat 111-131 | Vervangen van de kabels en leidingen |
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven. We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.
Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Een elektriciteitshuisje - ook wel elektriciteitsruimte genoemd - is een belangrijke bouwsteen van ons energienetwerk. Het elektriciteitshuisje maakt stroom geschikt voor het gebruik in uw woning.
Wij begrijpen dat u vragen heeft over de nieuwe elektriciteitshuisjes in uw buurt.
Dit kan helaas niet. We onderzoeken of we in de toekomst aanvragen voor een verzwaring van een huisaansluiting samen met andere werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als dit kan, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte.
Als we de gasleidingen vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we het gas tijdelijk afsluiten zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een gasonderbreking.
Het resultaat is een robuust en veilig energienetwerk voor iedereen in de buurt. Wij zijn als netbeheerder verantwoordelijk voor het stroomnet. Eén van onze taken is het uitbreiden, onderhouden en vernieuwen van deze energienetten. De huidige overvolle elektriciteitshuisjes worden, met deze werkzaamheden, ontlast. Hierdoor ontvangen bedrijven en particulieren de benodigde stroom. Ook worden nieuwe wijken en bedrijven aangesloten op het net en is er extra ruimte op het stroomnet om elektriciteit terug te leveren.
Het aantal parkeerplekken zal gedurende onze werkzaamheden minder zijn dan gebruikelijk. Een alternatief in de buurt, om uw auto te parkeren, is er niet.
Contact
Heeft u nog een andere vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk?
Neem dan contact op via de BouwApp. Of neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 - 542 64 44. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.