Uw aansluiting

Tijdelijke aansluiting aanvragen

Wilt u een tijdelijke aansluiting aanvragen, bijvoorbeeld voor de bouw? Dit kan via mijnaansluiting.nl. Na uw aanvraag nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Een opdracht annuleren

Wilt u de opdracht voor een aansluiting annuleren? Houdt u er dan rekening mee dat daar kosten aan verbonden kunnen zijn.

Slimme oplossingen

Op deze pagina geven wij u inzicht in mogelijke oplossingen om het elektriciteitsnet optimaal te benutten.

Technische en bouwkundige informatie

Voor het realiseren van een aansluiting is een technische ruimte nodig. Op deze pagina vindt u informatie over de technische en bouwkundige eisen.

Veelgestelde vragen

  • In Mijn Liander vindt u het vermogen en de kosten van uw grootzakelijke aansluiting(en). Heeft u nog geen Mijn Liander account? In enkele stappen kunt u zich hiervoor aanmelden. Houdt daarvoor uw klantnummer en factuurnummer bij de hand. Deze zijn te vinden op de factuur voor periodieke kosten. Deze mag niet ouder zijn dan drie maanden.

  • Naast de netbeheerder heeft u in ieder geval de volgende partijen nodig:

    • Een energieleverancier, deze zorgt ervoor dat u daadwerkelijk stroom of gas ontvangt en rekent het verbruik met u af.
    • Een meetbedrijf die uw meter installeert en de standen en het verbruiken doorgeeft aan uw energieleverancier en netbeheerder.
    • Een aannemer en installateur die ervoor zorgen dat uw eigen installatie en de ruimte waarin deze staat aan alle richtlijnen voldoet. 
    • Een installatieverantwoordelijke (bij een aansluiting op midden- of hoogspanning) die eindverantwoordelijk is voor de veiligheid van uw installatie.
  • Door tekorten bij netbeheerders zijn onze levertijden helaas fors toegenomen. De gemiddelde levertijd van Liander bedraagt momenteel 1,5 jaar. Deze levertijd is afhankelijk van het soort aansluiting en de complexiteit van uw aanvraag. Wij raden u dus aan om op tijd uw aanvraag in te dienen via onze website