Gemeente Zevenaar krijgt nieuwe energiemeters
Zevenaar
Momenteel bieden wij kosteloos de slimme energiemeters aan in de gemeente Zevenaar. 88% van de klanten waar we de slimme meter hebben aangeboden, heeft deze al hangen. Zorgt u er ook voor dat uw meterkast binnenkort klaar is voor de toekomst?
Met de slimme energiemeters heeft u meer inzicht in uw stroomverbruik en is energie besparen eenvoudiger. Dit betekent dat u meer geld overhoudt voor leuke dingen. Bijkomend voordeel is dat u ook nooit meer de meterstanden hoeft door te geven. Deze lezen wij op afstand uit. We hebben aannemer BAM gevraagd deze werkzaamheden uit te voeren.
Wat kunt u van ons verwachten?
U ontvangt 2 brieven
Allereerst ontvangt u een brief en een folder met meer informatie over de slimme meter. Twee weken van te voren ontvangt u een afspraakbrief met een datum en tijdstip dat de monteur van BAM graag bij u langskomt om de slimme elektriciteits- en gasmeter te plaatsen.
Bevestig of verzet de afspraak
Vanwege de planning is het belangrijk om vooraf te weten of u thuis bent. U kunt de afspraak eenvoudig bevestigen of verzetten via www.slimmeafspraak.nl. U heeft hiervoor de inlogcode nodig die in de afspraakbrief staat. Of bel op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur naar 085 808 00 13.
De monteur komt langs
Op het afgesproken tijdstip komt de monteur van BAM langs om uw energiemeters te vervangen. Vraagt u de monteur gerust naar zijn Liander legitimatiepasje. Hij is 1 uur (soms 2) bezig.
Wilt u weten hoe u zich kunt voorbereiden op het bezoek van de monteur? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.
Energiekosten verlagen met behulp van inzicht.
Door het koppelen van de slimme meter aan een app of portal krijgt u meer inzicht in uw energieverbruik. En hoe meer inzicht u heeft, hoe eenvoudiger het wordt om uw energiekosten te verlagen. Er zijn verschillende zogeheten energieverbruiksmanagers.
Van Norel: "Je ziet meteen waar je het voor doet"

Aan het woord is oud-wethouder Anja van Norel Huib Holsteijn. Zij heeft als eerste in Zevenaar een slimme meter gekregen.
Waarom de slimme meter

De slimme meter levert u gemak op en geeft u inzicht in uw energieverbruik. Maar waarom plaatst Liander de slimme meter eigenlijk?
Veelgestelde vragen
-
Hoe zorg ik er voor dat de monteur direct aan de slag kan?
Nog even een checklist om ervoor te zorgen dat de monteur op het juiste moment komt en dat hij direct aan de slag kan. U kunt hem daarbij helpen door ervoor te zorgen dat:
- u de afspraak bevestigt of indien nodig verzet;
- u uw contactgegevens aan de aannemer, zoals vermeld in uw brief, doorgeeft;
- de meterkast en de energiemeters vrij toegankelijk zijn;
- er zoveel mogelijk stekkers uit het stopcontact zijn;
- er een meerderjarige aanwezig is.
-
Als de monteur er is, hoe lang heb ik dan geen stroom en gas?
Als de monteur er is, heeft u ongeveer een uur geen stroom en gas. Let dan op het volgende:
- zorg dat uw woning een aangename temperatuur heeft. Zo houdt u het behaaglijk als de monteur aan het werk is;
- houdt u uw koelkast en vriezer zoveel mogelijk dicht, zodat deze voldoende koud blijft;
- heeft u een alarminstallatie, dan adviseren wij u vooraf uw alarmcentrale te informeren;
- voor medische apparaten voor beademing of dialyse vraagt u uw medische hulppost om alternatieven op accu of batterijen;
- wanneer u gas heeft, betekent dit dat u tijdens onze werkzaamheden geen verwarming en warm water heeft. Houd er ook rekening mee dat u in die tijd niet kunt koken.