Het aanvraagproces voor een wijziging van uw aansluiting

Dit stappenplan geeft u inzicht in wat er komt kijken bij het wijzigen van een grootverbruikaansluiting. Wat Liander doet en wat u zelf moet regelen. Bekijk ook de interactieve video over grootverbruikaansluitingen. Tijdens de video kunt u eenvoudig door de voor u relevante stappen navigeren.

Dit doet u als klant

1

1 - Wijziging aanvragen

Wilt u een uw aansluiting aanpassen? Op deze pagina leest u hoe het aanvraagproces loopt en wat u kunt doen om de aanvraag zo soepel mogelijk te laten verlopen. 

2

2 - Wat kost uw wijziging?

Binnen 5 werkdagen na uw offerte-aanvraag nemen wij contact met u op om deze te bespreken. 

3

3 - Opdrachtbevestiging

Bent u akkoord met de offerte? Stuur ons dan de ondertekende opdrachtbevestiging en ATO retour.

Dit doet Liander

4

4 - Voorbereiding Liander

Om te bepalen wat er nodig is om uw aansluiting aan te passen, komen wij vaak vooraf bij u kijken (schouwen). Ook regelen wij voor u de benodigde vergunningen en het bodemrapport.

Dit doet u als klant

5

5 - Voorbereiding klant

Een aantal zaken regelt u zelf, bijv. zaken voor de ruimte en het tracé.

Dit doet Liander

6

6 - Definitieve planning

We voorzien u van een detailplanning en factureren het eventuele resterende bedrag. 

7

7 - Werkzaamheden Liander

Liander start met het uitvoeren van de werkzaamheden. Denk hierbij aan graafwerkzaamheden, kabelwerkzaamheden en montage. 

Dit doet u als klant

8

8 - Werkzaamheden klant

Uw aansluiting is nu aangepast, maar u kunt deze nog niet gebruiken. Voordat wij uw aansluiting kunnen heractiveren, is het noodzakelijk dat u zelf een aantal zaken regelt.

Dit doet Liander

9 - Activeren aansluiting Liander

We controleren of alle voorbereidingen gereed zijn. Is geen transportbeperking zijn afgekondigd voor uw aansluiting? Dan stelt Liander uw aansluiting in bedrijf. U kunt nu elektriciteit of gas gebruiken.