Bezwaar of heraansluiting na energiefraude

Bezwaar of heraansluiting na energiefraude

Energiefraude kan leiden tot gevaarlijke situaties. Daarom sluit we na constatering van energiefraude het betreffende adres af van energie en worden de gemaakte kosten in rekening gebracht.

Maatregelen bij energiefraude

Als wij illegaal aftappen van energie constateren, bijvoorbeeld bij een hennepkwekerij, dan volgen een aantal acties:

  • Wij sluiten stroom of gas af op het betreffende adres
  • We doen aangifte bij de politie
  • De klant, waarvan het energiecontract op zijn naam staat, ontvangt een brief en een factuur van de gemaakte kosten en de gestolen energie. Bij geen contract doen we nader onderzoek.

 

Bezwaar maken

U vindt de  factuur voor energiefraude onterecht. Of u bent het niet eens met het bedrag op de factuur. U kunt dan binnen 14 dagen bezwaar maken.

Heraansluiten na fraude

Wilt u uw woning of pand heraansluiten nadat er energiefraude is geconstateerd? Bekijk wat u in uw situatie moet doen.

Veelgestelde vragen

  • We streven ernaar om binnen 10 werkdagen na afname van de meter een rekening te sturen. Pas na betaling van deze rekening kunt u heraansluiting aanvragen.

  • Nadat u de rekening voor energiefraude heeft betaald, kunt u heraansluiting aanvragen. We controleren eerst uw aanvraag op volledigheid en sturen deze door naar de technische afdeling. Deze nemen na ongeveer vier werkdagen contact met u op. Voor de status van uw aanvraag voor heraansluiting stuurt u ons een mail.

  • Vragen over uw rekening kunt u per mail stellen. Ook kunt u per mail een kopie van de rekening opvragen. Bijvoorbeeld als u uw rekening bent kwijtgeraakt.

  • U kunt schriftelijk binnen 14 dagen na factuurdatum bezwaar indienen. Sluit ook alle bewijzen die u heeft bij.

  • Voor de jaarafrekeningen verwijzen wij u naar uw leverancier. Energiefraude gaat uitsluitend over ongeregistreerd verbruik.