Met de stroom vooruit

Waarom is de wachttijd zo lang?

Echt gesprek over lange wachttijden

Nederland verduurzaamt in razendsnel tempo. Steeds meer consumenten en bedrijven met een kleinverbruik aansluiting kiezen voor zonnepanelen, elektrisch rijden, of vervangen hun cv-ketel voor een warmtepomp. Dit vraagt om meer stroomcapaciteit op het net, meer materialen en veel meer mensen die het werk uitvoeren. Dit is niet altijd haalbaar. Klaas is processpecialist bij Liander legt uit waarom de wachttijden kunnen oplopen.

Bekijk het echte gesprek met Klaas

Cookies

Accepteer marketing cookies om dit te bekijken

Geef je verzwaring of nieuwe aansluiting op tijd door

Ben je van plan om te verduurzamen? Of ben je een nieuwe klant? Meld je verzoek op tijd aan. Hoe eerder wij op de hoogte zijn van jouw wens, hoe beter we je inzicht kunnen geven. Ook kunnen wij je dan laten weten wat de wachttijd gaat zijn. In de tussentijd zelf iets doen? Ga in gesprek met een erkend installateur om de mogelijkheden van je huidige aansluiting te bespreken. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt. Zo kun je misschien toch alvast aan de slag, voordat wij bij je thuis zijn geweest.

Paars vlak

Ga mee met de stroom vooruit

De energietransitie is in volle gang. We gaan van gas naar groen. Van ketel naar pomp. Van tanken naar thuis. We gebruiken steeds meer stroom en wekken zelf op. Ons energienet is ruim 100 jaar oud en nog altijd betrouwbaar en veilig. Toch vraagt het anders gebruiken van energie om een update van ons net. Zo staan we voor de grootste verbouwing ooit.

Bekijk hier wat dat voor jou betekent