Herstel stroomnet Aalsmeerderdijk te Oude Meer
Door schade aan een stroomkabel moeten wij herstelwerkzaamheden verrichten op de Aalsmeerderdijk. Op dit moment houden we enkele elektriciteitsaansluitingen met een tijdelijke oplossing in de lucht. Om het net te herstellen, zal een nieuwe kabel worden gelegd die we middels een boring gaan realiseren.
Wat gaan we doen?
Door de ontstane schade aan onze bestaande kabel zijn we genoodzaakt om een nieuwe kabel te leggen van de Oude Meerzijde richting de Aalsmeerzijde van de vaart. Dit gaan we doen door middel van een gestuurde boring. Door de beperkte ruimte op de Aalsmeerderdijk zal u hier hinder van gaan ondervinden. Uiteraard proberen we de werkzaamheden en daarmee de hinder te beperken en de buurt zo goed mogelijk bereikbaar te houden.
We starten in week 45 met de eerste werkzaamheden.
Waar gaan we werken
Planning
- Voorbereiding verkeersmaatregelen (boring en werkzaamheden).
- Boring (gepland op donderdag 6 november 2025).
Week 46:
- Voorbereiding materialen op locatie krijgen.
- Leggen nieuwe kabel.
Week 47:
- Herstellen van het net en opheffen van tijdelijke oplossen.
- Herstel van straatwerk Aalsmeerderdijk.
Te verwachten verkeersmaatregelen
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven. We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.
Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Een elektriciteitshuisje - ook wel elektriciteitsruimte genoemd - is een belangrijke bouwsteen van ons energienetwerk. Het elektriciteitshuisje maakt stroom geschikt voor het gebruik in uw woning.
Wij begrijpen dat u vragen heeft over de nieuwe elektriciteitshuisjes in uw buurt.
Dit kan helaas niet. We onderzoeken of we in de toekomst aanvragen voor een verzwaring van een huisaansluiting samen met andere werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als dit kan, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte.
Contact
Heeft u nog een vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk? Neem dan contact op met team Haarlemmermeer via liander_haarlemmermeer@alliander.com. Vermeld hierbij het casenummer 0336047 in het onderwerp. U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice op 088 - 542 64 44. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.
