Uitbreiding stroomnet van Hilversum
Om vandaag en in de toekomst betrouwbaar/duurzaam energie te kunnen blijven gebruiken in Hilversum breiden we de komende tijd het stroomnet van deze buurt uit. Daarvoor leggen we nieuwe kabels.
Wat gaan we doen?
We leggen in totaal 750 meter nieuwe stroomkabels. Tijdens de werkzaamheden verdelen we het werkgebied in verschillende delen die we achter elkaar aanpakken. Zo blijft de buurt zo goed mogelijk bereikbaar. Aannemer van Gelder en SAB voert het werk voor ons uit.
We starten 03-11-2025 met de eerste werkzaamheden.
Waar gaan we werken
Planning
| Fases project | |
|---|---|
| Wat gaan we doen | |
| Fase 1 | Aanleg laagspanningskabels (Heden/ 24-11-2025) |
| Fase 2 | Aanleg laagspanningskabels (24-11-2025/01-12-2025) |
| Fase 3 |
Aanleg laagspanningskabels (01-12-2025/N.t.b.) |
| Huisaansluitingen overnemen | Aannemer maakt een afspraak wanneer de overzetting plaatsvindt (datum n.t.b.) |
| Laagspanningskabels verwijderen | Datum n.t.b. |
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven. We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.
Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Een elektriciteitshuisje - ook wel elektriciteitsruimte genoemd - is een belangrijke bouwsteen van ons energienetwerk. Het elektriciteitshuisje maakt stroom geschikt voor het gebruik in uw woning.
Wij begrijpen dat u vragen heeft over de nieuwe elektriciteitshuisjes in uw buurt.
Dit kan helaas niet. We onderzoeken of we in de toekomst aanvragen voor een verzwaring van een huisaansluiting samen met andere werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als dit kan, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte.
Nadat de werkzaamheden zijn afgerond in de straat wordt het parkeerverbod opgeheven.
Er wordt vriendelijk verzocht om zelf een parkeerplek in de buurt te zoeken
Contact
Heeft u nog een andere vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk?
Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 - 542 64 44. Vermeld daarbij het casenummer 3179268. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.
