U vermoedt een afwijking in uw verbruik

U heeft van ons een e-mail ontvangen met een referentienummer. Dit referentienummer heeft u nodig om onderstaand formulier in te vullen. Heeft u geen referentienummer? Bel dan onze klantenservice via 088 542 64 44. Wij helpen u graag verder.

Uw gegevens

Uw aansluiting

Bekijk hier waar u het meternummer kunt vinden.
Bekijk hier waar u het meternummer kunt vinden.

Uw vraag

Uw persoonlijke situatie

Hoe heeft u het afwijkende verbruik geconstateerd? (niet verplicht)

Denk hierbij aan verbouwingen, wijzigingen in de gezinssamenstelling en/of de aanschaf van nieuwe apparatuur.

Op welke manier wordt uw woning verwarmd?

Let op! Als u een gasloze woning heeft dan wijkt uw elektriciteitsverbruik vaak af. Om uw woning te verwarmen verbruikt u dan meer elektriciteit dan een gemiddeld huishouden met gasaansluiting.

Heeft u radiatoren, vloerverwarming en/of een warmtepomp? (niet verplicht)
Heeft u 1 of meerdere apparaten die veel energie verbruiken? (niet verplicht)

Deze informatie kunt u terugvinden in uw zonnepanelen app.

Energieleverancier

Energiecontract

Uw jaarnota

Als uw jaarnota is opgemaakt op basis van geschatte meterstanden, is uw jaarverbruik mogelijk niet representatief. Geschatte meterstanden kunnen in dat geval een logische verklaring zijn voor uw afwijkende verbruik. Vraag of uw energieleverancier de jaar- of eindafrekening kan aanpassen op basis van de werkelijke meterstanden.

Probeer altijd de werkelijke meterstanden tijdig door te geven aan uw energieleverancier. Houd de meterstanden de komende maanden eerst zelf in de gaten, voordat u een aanvraag bij ons indient. U heeft dan pas goed inzicht in uw werkelijke verbruik.

Toestemming

Let op: als wij de meterstanden van de slimme meter niet mogen uitlezen, kunnen wij geen onderzoek voor u uitvoeren.