Elektriciteitsnet verder onder druk: kabinet en netbeheerders nemen ingrijpende maatregelen

Het steeds hogere tempo waarin er extra transportcapaciteit wordt gevraagd overstijgt de snelheid waarmee netbeheerders ...
Update capaciteit elektriciteitsnet

Op het elektriciteitsnet in Flevoland, Friesland en Noord-Holland zijn nieuwe knelpunten ontstaan. Op deze punten is de ...
Veelgestelde vragen gasstoring Culemborg
-
Wat is er aan de hand?
Bij werkzaamheden aan de Parallelweg West in Culemborg is een hogedrukgasleiding geraakt. Als gevolg van de herstelwerkzaamheden zijn 3800 aansluitingen tijdelijk van het gas afgesloten. Dit gaat om huishoudens, instellingen en een bedrijventerrein in West Culemborg, Goilberdingen en Werk aan het Spoel.
Update 26 oktober 15:00 uur: Het herstellen van de gastoevoer is afgerond. Bij vijf bedrijven konden we helaas de gastoevoer niet herstellen omdat er niemand aanwezig was. Bij deze bedrijven gaan wij nog een keer langs. Is er niemand aanwezig, dan laten wij een brief achter. -
Hoe lang gaat het duren?
Het herstellen van de gastoevoer is afgerond. Bij vijf bedrijven konden we helaas de gastoevoer niet herstellen omdat er niemand aanwezig was. Bij deze bedrijven gaan wij nog een keer langs. Is er niemand aanwezig, dan laten wij een brief achter.
-
Wat doet Liander om deze storing te verhelpen?
Het herstellen van de gastoevoer is afgerond. Bij vijf bedrijven konden we helaas de gastoevoer niet herstellen omdat er niemand aanwezig was. Bij deze bedrijven gaan wij nog een keer langs. Is er niemand aanwezig, dan laten wij een brief achter.
-
Ik woon in het gebied en ik heb geen gas, wat kan ik doen?
Op onze website vindt u een aantal tips vinden over wat u kunt doen tijdens een gasstoring.
-
Heb ik recht op een vergoeding?
Als u langer dan 4 uur zonder stroom of gas heeft gezeten tijdens een storing, krijgt u automatisch een compensatievergoeding voor het ongemak. Lees hier verder wat u kunt doen.
-
Ik ruik gas, wat moet ik doen?
Ruikt u een gaslucht? Belt u ons dan direct op het Nationaal Storingsnummer 0800 9009. Het Nationaal Storingsnummer is gratis en 24 uur per dag bereikbaar.
Bekijk ook deze pagina wat u verder kunt doen. -
De storing is verholpen, maar ik heb nog geen gas. Wat moet ik doen?
Vermoedelijk is de veiligheidsklep dichtgevallen door het wegvallen van de druk in de leiding. Om dit te herstellen willen we u vragen om de hoofdkraan bij de meter open te zetten. Vervolgens sluit u de gaskraantjes bij de apparaten (denk hierbij aan uw CV-ketel of het gasfornuis) en wacht u 45 minuten zodat de druk in de leiding zich weer kan opbouwen. Daarna kunt u de kraantjes bij de apparaten weer open zetten. Nu zou de veiligheidsklep weer open moeten staan zodat deze gas door laat.
Heeft u na het doorlopen van bovenstaande stappen nog geen gas? Neem dan contact op met ons via 0800-9009. -
Ik heb een bedrijf, wanneer herstellen jullie de gastoevoer?
Het herstellen van de gastoevoer is afgerond. Bij vijf bedrijven konden we helaas de gastoevoer niet herstellen omdat er niemand aanwezig was. Bij deze bedrijven gaan wij nog een keer langs. Is er niemand aanwezig, dan laten wij een brief achter.
-
Ik ruik gas in het pand, wat moet ik doen?
Ruikt u een gaslucht? Belt u ons dan direct op het Nationaal Storingsnummer 0800 9009. Het Nationaal Storingsnummer is gratis en 24 uur per dag bereikbaar.
Bekijk ook deze pagina wat u verder kunt doen.