Schade en schadeclaim

Schade

Heeft u schade opgelopen door een storing of werkzaamheden van Liander? Dan kunt u een schadeclaim indienen. We keren slechts in een beperkt aantal gevallen een schadevergoeding uit. We raden u aan eerst uw verzekering aan te spreken. 

Wanneer komt u niet in aanmerking?

U komt slechts in enkele gevallen in aanmerking voor een schadeclaim.
U komt niet in aanmerking voor een vergoeding als:

  • De gebeurtenis die tot schade leidde niet aan ons te wijten is, zoals schade door blikseminslag, schade als gevolg van graafwerkzaamheden van aannemers, schade als gevolg van stroomonderbrekingen veroorzaakt in het landelijke transportnet.
  • U schade heeft na een aangekondigde onderbreking. U bent zelf verantwoordelijk voor het treffen van voorzorgsmaatregelen bij gepland onderhoud.
  • U een zakelijke klant met een grootverbruikaansluiting bent. Voor grootverbruikaansluitingen geldt dat onze aansprakelijkheid voor geleden schade volledig is uitgesloten.

Lees ook de algemene voorwaarden voor consumenten en mkb en grootzakelijk die hierop van toepassing zijn.

 

Schadeclaim indienen

Dien een schadeclaim in via ons schadeformulier. Doe dit binnen 4 weken na de opgelopen schade. Lees ook wat u verder mee moet sturen. 

Wat gebeurt er na uw schadeclaim?

Icoon Opwekken stappenplan

Bekijk wat er na uw schadeclaim gebeurt. En hoe wij uw schadeclaim beoordelen.

Veelgestelde vragen

  • U kunt overwegen een noodstroom aggregaat te huren of kopen die u aanzet als de stroom uitvalt. De kosten zijn voor eigen rekening. Laat u goed informeren over welk aggregaat u nodig zal hebben.

  • Met goede (voorloop-)stekkers of stekkerdozen kunt u waardevolle apparatuur (computers, TV, geluidsapparatuur, keuken-inbouwapparatuur, productiemiddelen) beschermen tegen beschadiging. Met andere duurdere middelen kunt u uw apparatuur ook volledig te beveiligen tegen blikseminslag. U kunt zich daartoe laten adviseren door een deskundige.

  • U krijgt binnen 8 weken een schriftelijke reactie op uw schademelding. Heeft u geen reactie ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen voor u controleren wat de status van uw schadeclaim is.

  • Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.