Schade en schadeclaim
Schade en schadeclaim
Heeft u schade opgelopen door een storing of werkzaamheden van Liander? Dan kunt u een schadeclaim indienen. We keren slechts in een beperkt aantal gevallen een schadevergoeding uit. We raden u aan eerst uw verzekering aan te spreken.
Wanneer komt u niet in aanmerking?
U komt slechts in enkele gevallen in aanmerking voor een schadevergoeding.
U komt niet in aanmerking voor een vergoeding als:
- U schade heeft na een aangekondigde onderbreking. U bent zelf verantwoordelijk voor het treffen van voorzorgsmaatregelen bij gepland onderhoud.
- De gebeurtenis die tot schade leidde niet aan ons te wijten is, zoals schade door blikseminslag, schade als gevolg van graafwerkzaamheden van aannemers, schade als gevolg van stroomonderbrekingen veroorzaakt in het landelijke transportnet.
- U een zakelijke klant met een grootverbruikaansluiting bent. Voor grootverbruikaansluitingen geldt dat onze aansprakelijkheid voor geleden schade volledig is uitgesloten.
Lees ook de algemene voorwaarden voor consumenten en mkb en grootzakelijk die hierop van toepassing zijn.
Wizard schadeclaim

Via een zogenaamde wizard ziet u of het zin heeft een schadeclaim in te dienen. We keren slechts in een beperkt aantal gevallen een schadevergoeding uit. We raden u aan eerst uw verzekering aan te spreken.
Wat gebeurt er na uw schadeclaim?

Bekijk wat er na uw schadeclaim gebeurt. En hoe wij uw schadeclaim beoordelen.
Veelgestelde vragen
-
Hoe kan ik schade bij een storing beperken of voorkomen?
U kunt overwegen een noodstroom aggregaat te huren of kopen die u aanzet als de stroom uitvalt. De kosten zijn voor eigen rekening. Laat u goed informeren over welk aggregaat u nodig zal hebben.
-
Hoe kan ik mijn apparaten beschermen tegen beschadiging bij te hoge spanning?
Met goede (voorloop-)stekkers of stekkerdozen kunt u waardevolle apparatuur (computers, TV, geluidsapparatuur, keuken-inbouwapparatuur, productiemiddelen) beschermen tegen beschadiging. Met andere duurdere middelen kunt u uw apparatuur ook volledig te beveiligen tegen blikseminslag. U kunt zich daartoe laten adviseren door een deskundige.
-
Waarom heb ik nog geen reactie op mijn schadeclaim?
U krijgt binnen 8 weken een schriftelijke reactie op uw schademelding. Heeft u nog geen reactie ontvangen? Maak dit kenbaar door te reageren op de mail van onze claimafhandeling onder vermelding van het claimkenmerk.
-
Waar kan ik vragen stellen over de uitkomst van mijn schadeclaim?
Reageer op de mail van onze claimafhandeling onder vermelding van het claimkenmerk.