Tarieven en facturen
Tarieven en facturen
Elke maand registreert uw meetbedrijf de meterstanden van de aansluiting(en) en stuurt deze naar ons. Op basis daarvan bepalen we uw verbruik en maken de factuur op. Op de factuur vindt u een overzicht van de netwerk- en transportkosten voor uw aansluiting(en).
Soorten kosten
U ontvangt van Liander één of meer facturen. Dit is afhankelijk van welke aansluitingen uw bedrijf heeft, welke diensten u afneemt en de transportkosten van de door u verbruikte energie.
Uitleg facturen
Op uw factuur staan soms lastige begrippen. We leggen ze uit in een voorbeeldfactuur.
Contract beëindigen
Als u binnen het bedrijf een aansluiting wilt verwijderen, geeft u dat aan ons door. Wij zorgen ervoor dat de afsluiting goed verloopt en beëindigen het contract.
Veelgestelde vragen
-
Ik heb geen factuur ontvangen of ik ben deze kwijt. Hoe krijg ik deze alsnog?
Dit regelt u via Mijn Liander. Hier heeft u overzicht over al uw facturen, de status van de betaling en u kunt de facturen direct downloaden. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.
-
Ik wil mijn facturen digitaal ontvangen. Kan dit?
Ja, u kunt uw facturen per e-mail ontvangen. Ga naar Mijn Liander om de digitale facturatie direct in te stellen. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.
-
Is mijn betaling al verwerkt?
In Mijn Liander ziet u de status van uw factuur. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.
-
Wanneer krijg ik waarvoor een factuur van Liander?
Maandelijks ontvangt u een factuur voor uw aansluiting en de transportkosten naar uw aansluiting. Ook bestaan er eenmalige facturen als u bijvoorbeeld een nieuwe aansluiting aanvraagt of wijzigt.
-
Ik heb mijn factuur net betaald, maar ontvang toch een aanmaning. Hoe kan dit?
Dan hebben de aanmaning en de verwerking van uw betaling elkaar net gekruist. Via Mijn Liander ziet u of uw betaling verwerkt is. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.