Geen gas of stroom?

Geen gas of stroom

Storing oplossen of melden

Wat voor storing heeft u?

Help me bij een andere storing.

Veelgestelde vragen

  • Soms kunt u de storing zelf oplossen en soms moet u bij ons zijn. Doorloop een aantal stappen en kom erachter wat u kunt doen. 

  • Ruikt u gaslucht of vermoedt u een gaslek? Open alle ramen en deuren en draai de hoofdgaskraan dicht. Bel het Nationaal storingsnummer 0800-9009 (24 uur per dag bereikbaar) en meld de gaslucht. Deze stappen en aanvullende informatie vindt u in de wizard 'gaslucht melden'.

  • Om het energienet veilig en betrouwbaar te houden, voeren wij onderhoudswerkzaamheden uit. Soms heeft u daardoor tijdelijk geen gas en stroom. Zo kunnen we veilig werken. Lees meer over welke werkzaamheden wij uitvoeren en wat u kunt verwachten.

  • Het Nationaal storingsnummer (0800-9009) is een landelijk nummer dat u kunt gebruiken voor het melden van een gaslucht, stroom-, gas- of meterstoring in het energienet. U heeft dan direct contact met uw netbeheerder. Na de melding komt uw netbeheerder (in dit geval Liander) zo snel mogelijk in actie om de storing op te lossen. Het nummer is 24 uur per dag gratis bereikbaar.

  • Neem contact op met onze collega’s van het Nationaal storingsnummer (0800-9009) als u het niet eens bent met de storingsfactuur. Of als u de factuur niet helemaal begrijpt.

  • U vindt deze in het storingsoverzicht. Vul uw postcode in. Of geef bij de uitgebreide zoekopties (bij trefwoord) uw stad aan. De grootste steden hebben we alvast op een rijtje gezet:

     

  • Stroom moet voldoen aan een bepaalde kwaliteit, ook wel 'spanningskwaliteit' om beschadiging aan apparaten te voorkomen. Lees hier meer over