
Tarieven en facturen
Kostenindicatie nieuwe aansluiting
Wilt u een nieuwe grootverbruikaansluiting aanvragen? Bereken met onze offertetool een eerste prijsindicatie.

Kosten duurzame opwek
Bekijk hier welke slimme oplossingen er zijn om uw kosten te drukken. Ook kunt u zien of een extra meetpunt voor u financieel aantrekkelijk is.

Veelgestelde vragen
-
Waar vind ik een kopie van mijn factuur?
In Mijn Liander vindt u een factuuroverzicht tot maximaal zeven jaar terug. U kunt verschillende zoekfuncties gebruiken, waarna u vervolgens de factuur kunt downloaden. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.
-
Hoe vraag ik uitstel van betaling voor een factuur aan?
Met Mijn Liander kunt u per factuur zien of het mogelijk is om uitstel van betaling aan te vragen. Registreer of log in op Mijn Liander.
-
Ik heb een vraag over mijn factuur
Hier vindt u een voorbeeldfactuur met toelichting.
-
Ik heb geen factuur ontvangen of ik ben deze kwijt. Hoe krijg ik deze alsnog?
In Mijn Liander vindt u een overzicht met al uw facturen. Hier kunt u de factuur downloaden en opnieuw uitprinten. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.
-
Hoe krijg ik een overzicht van mijn openstaande facturen?
Met Mijn Liander kunt u per klantnummer alle openstaande facturen inzien. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.
-
Hoe ontvang ik mijn facturen digitaal per e-mail?
In Mijn Liander kunt u bij Bedrijfsgegevens een e-mailadres aan het juiste klantnummer toevoegen. Hier kunt u ook aangeven om een factuur via e-mail te ontvangen. Het e-mailadres is na 2 dagen zichtbaar. Met Mijn Liander vindt u een factuuroverzicht tot maximaal zeven jaar terug. U kunt verschillende zoekfuncties gebruiken, waarna u vervolgens de factuur kunt downloaden. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.
-
Hoe vraag ik automatische incasso aan?
U kunt hier de SEPA-machtiging downloaden, uitprinten en ondertekenen. U kunt de getekende machtiging inscannen en mailen naar sepa.machtiging@liander.nl.
-
Hoe wijzig/zet ik een kenmerk op mijn factuur?
In Mijn Liander kunt u per aansluiting een kenmerk (PO-nummer) doorgeven. Dit kenmerk wordt vervolgens op nieuwe facturen vermeld. Het kenmerk wordt niet met terugwerkende kracht op uw facturen geplaatst. Registreer of log in op Mijn Liander.
-
Is mijn betaling al verwerkt?
Met Mijn Liander kunt u per klantnummer de status van uw facturen zien. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.
-
Wanneer krijg ik waarvoor een factuur van Liander?
U ontvangt van Liander een factuur bij aanleg of wijziging van een aansluiting die we op uw verzoek uitvoeren. Dit zijn eenmalige facturen. Voor periodieke kosten van onderhoud en beheer en transport van energie ontvangt u periodieke facturen.
-
Ik heb mijn factuur net betaald, maar ontvang toch een aanmaning. Hoe kan dit?
Het kan voorkomen dat de aanmaning en de verwerking van uw betaling elkaar net hebben gekruist. Via Mijn Liander kunt u zien of de betaling al verwerkt is. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.