Uitbreiding stroomnet van <naam buurt>
Om vandaag en in de toekomst veilig/gewoon/betrouwbaar/duurzaam energie te kunnen blijven gebruiken in [plaats], breiden we de komende tijd het stroomnet van deze buurt uit. Daarvoor plaatsen we extra elektriciteitshuisjes en leggen we nieuwe kabels.
Wat gaan we doen?
We leggen in totaal <X> km nieuwe stroomkabels en plaatsen <X> nieuwe en vervangen <X> bestaande elektriciteitshuisjes. Bij een deel van de woningen vervangen we verouderde huisaansluitingen. Dat zijn de kabels tussen het stroomnet en de meterkast van uw woning. Tijdens de werkzaamheden verdelen we het werkgebied in verschillende delen die we achter elkaar aanpakken. Zo blijft de buurt zo goed mogelijk bereikbaar.
Aannemer <Naam aannemer> voert het werk voor ons uit.
We starten <datum> met de eerste werkzaamheden.
Waar gaan we werken
<voeg plattegrond in>
Planning
| Voorlopige planning | ||
|---|---|---|
| Wat gaat Liander doen? | ||
| Status | ||
| Q2 2024 | Voorbereidende werkzaamheden (vooronderzoek, bepaling kabelroute en aanvragen vergunningen) | In uitvoering |
| Q1 2025 | Start uitvoering (aanleg kabels en plaatsen elektriciteitshuisjes) | In uitvoering |
| Q4 2026 | Verwachte einddatum werkzaamheden | Gepland |
Actuele informatie via onze BouwApp
Wilt u op de hoogte worden gehouden van dit project? Download dan de Liander BouwApp op uw mobiele telefoon of tablet.
Voordelen van de BouwApp
- Ontvang direct een melding wanneer wij een bericht plaatsen over het project
- Bekijk de laatste versie van de planning
- Neem gemakkelijk contact met ons op
Cookies
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven. We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.
Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Een elektriciteitshuisje - ook wel elektriciteitsruimte genoemd - is een belangrijke bouwsteen van ons energienetwerk. Het elektriciteitshuisje maakt stroom geschikt voor het gebruik in uw woning.
Wij begrijpen dat u vragen heeft over de nieuwe elektriciteitshuisjes in uw buurt.
Dit kan helaas niet. We onderzoeken of we in de toekomst aanvragen voor een verzwaring van een huisaansluiting samen met andere werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als dit kan, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte.
Contact
Heeft u nog een andere vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk?
Neem dan contact op met <functie + evt. naam> via <emailadres of telefoonnummer>. Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 - 542 64 44. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.
