Facturen en betaling
Vraagt u een nieuwe aansluiting aan, of wijzigt uw aansluiting? Dan betaalt u eenmalige kosten. Hiervoor ontvangt u een factuur.
De stappen
Factuur
U ontvangt uiterlijk na het werk aan de aansluiting een factuur.
Herinnering
Als u de factuur niet op tijd heeft kunnen betalen, dan krijgt u een herinnering. U krijgt 10 dagen de tijd om de factuur te betalen.
Aanmaning
Na die 10 extra dagen krijgt u een aanmaning. Hier zijn kosten aan verbonden.
Laatste betaalmogelijkheid
U krijgt een laatste kans om te betalen. Helaas moeten we hier wel €50,- voor in rekening brengen.
Afsluiting
We stellen u nog wel in de gelegenheid om schuldhulpverlening in te schakelen. Horen we niets dan moeten we uw energie afsluiten.
Meer weten?
Bij een aanvraag zijn er drie mogelijkheden.
- Uw aanvraag is eenvoudig: u ontvangt direct een betaallink en de mogelijkheid een afspraak met de monteur in te plannen. U heeft al betaald dus u ontvangt later geen factuur meer.
- Uw aanvraag heeft aanvullende werkzaamheden nodig: u ontvangt een bevestigingsmail en we gaan aan de slag met de voorbereiding. Als we klaar zijn met het werk ontvangt u een factuur.
- Uw aanvraag gedaan bij meerdere netbeheerders. U ontvangt voordat we aan het werk gaan een factuur van ons, én van de andere netbeheerders.
Mocht een betalingsachterstand ontstaan, dan helpen wij u graag. Bijvoorbeeld via een versneld incassotraject. Zo voorkomt u dat uw schuld verder oploopt. Neem hiervoor contact met ons op.
Neem contact met ons op als u slechts tijdelijk niet in staat bent uw factuur te betalen. Het is beter dit zo vroeg mogelijk te melden. Misschien komt u in aanmerking voor een betalingsregeling.