Ik heb een verzwaring aangevraagd

Verzwaring

Wanneer wordt mijn aansluiting verzwaard?

Verzwaring

U heeft een verzwaring van uw energieaansluiting aangevraagd. Door het metertekort duurt het langer voordat wij deze verzwaring kunnen uitvoeren.

Wat betekent dit voor uw aanvraag?
Heeft u vóór 1 augustus 2022 een verzwaring aangevraagd? Deze aanvragen pakken wij als eerste op. Zodra het mogelijk is om uw aanvraag in te plannen nemen wij contact met u op. Ondertussen houden we u via e-mail periodiek op de hoogte van uw aanvraag. Let op: De doorlooptijd voor het inplannen van de verzwaringen verschilt per regio.  

Vraagt u na 1 augustus 2022 een verzwaring aan? Dan is de doorlooptijd afhankelijk van de werkzaamheden die bij u thuis moeten gebeuren. Het kan tot 7 maanden duren voordat de verzwaring uitgevoerd kan worden. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn en vragen uw begrip voor de situatie.  

Wij merken dat veel klanten contact met ons opnemen met vragen over de status van hun aanvraag. Of om te vragen of wij de aanvraag eerder in behandeling kunnen nemen. Wij begrijpen uw zorgen. Alleen kunnen onze medewerkers u niet meer vertellen dan de informatie die u hier vindt.

Is uw meterkast goed voorbereid?
Onze monteur kan pas aan de slag als de meterkast goed is voorbereid op de verzwaring. Er is een 4-polige hoofdschakelaar nodig in uw meterkast. Als u deze niet heeft kunt u deze hoofdschakelaar laten plaatsen door een erkend installateur met zegelrecht. Zorg dat dit is gebeurd voordat onze monteur bij u langskomt. Dan weet u zeker dat hij uw stroomaansluiting kan verzwaren. Lees hier meer over de voorbereiding in de meterkast.