Wat is er mis met uw elektriciteitsmeter?
-
De telwerken voor dag- en nachtstroom werken niet goed
Meld dit via het Nationaal storingsnummer 0800-9009 (gratis en 24 uur per dag bereikbaar). We maken dan een afspraak met u om de storing te verhelpen.
-
Mijn verbruik lijkt erg hoog. Werkt mijn meter wel goed?
Neem contact op met uw leverancier om uw verbruik door te spreken. Zoekt u meer informatie over de werking van uw meter? Lees onze informatie over hoog verbruik en metercontrole.
-
De meter maakt lawaai of een tikkend geluid
Elke meter maakt geluid, bijvoorbeeld doordat de draaischijven in oudere meters gaan draaien als u gas gebruikt. Bijvoorbeeld als u gaat douchen of de verwarming aan zet. Maar een meter mag geen lawaai maken of heel hard tikken. Als dat zo is, is er misschien iets kapot. Meld een lawaaiige meter via het Nationaal storingsnummer 0800-9009 (gratis en 24 uur per dag bereikbaar).
-
Het display van de meter is uit
U heeft dan een storing aan uw meter. Meld dit via het Nationaal storingsnummer 0800-9009 (gratis en 24 uur per dag bereikbaar).
-
Wat moet ik doen als het zegel van de meter is verbroken?
Meld dit via het Nationaal storingsnummer 0800-9009 (gratis en 24 uur per dag bereikbaar). Uw meter moet altijd verzegeld zijn. Dat is wettelijk vastgelegd. We maken een afspraak met u om de meter te verzegelen. Hieraan zijn kosten verbonden.
-
De lampen knipperen in huis
Dit kan een voorteken zijn van een stroomstoring. Meld dit via het Nationaal storingsnummer 0800-9009 (gratis en 24 uur per dag bereikbaar).
-
De spanning lijkt te hoog of te laag
Schakel een installateur in om de spanning te meten. Het normale voltage van stroom ligt tussen de 207 en 253 volt. Valt de meting hierbuiten? Meld het dan via het Nationaal storingsnummer 0800-9009 (gratis en 24 uur per dag bereikbaar). Lees meer over de toegestane spanning.