Gepland onderhoud Buikslotermeer

Gepland onderhoud Buikslotermeer

Thuiswerken met een stroomonderbreking door gepland onderhoud is heel vervelend. Dat begrijpen we. Wel is gepland onderhoud aan het energienet juist nu nodig. Lees hier wat u kunt verwachten en wat u kunt doen om voorbereid te zijn. 

Waarom zijn deze werkzaamheden juist nu nodig?

Het elektriciteitsgebruik in Amsterdam neemt steeds verder toe. Dit verhoogt de kans op uitval en langdurige storingen. Om iedereen in de toekomst van voldoende elektriciteit te blijven voorzien en de kans op storingen zo klein mogelijk te houden, verzwaart en vernieuwt Liander een elektriciteitsstation in uw wijk. Het station in uw wijk bevat veel oude componenten waardoor de kans op spontane stroomuitval groot is. Dat willen we voorkomen. 

Welke werkzaamheden voert Liander uit?

Liander gaat naast het oude elektriciteitsstation een tijdelijke elektriciteitskast plaatsen en aansluiten. Zo kunnen we het oude station uit bedrijf nemen en vernieuwen. Dit vernieuwen duurt ongeveer 12 weken. Daarna verwijderen we de tijdelijke elektriciteitskast en sluiten we het vernieuwde oude station weer aan.

Wat betekent dit voor u?

Tijdens het plaatsen en aansluiten van de tijdelijke elektriciteitskast in week 22 heeft u enkele uren geen stroom. Lees de brief die u van ons ontvang goed, hierin staat duidelijk welk moment de stroom eraf gaat en hoe u zich kunt voorbereiden. Tijdens het aansluiten van het vernieuwde elektriciteitsstation in week 34 heeft u ook enkele uren geen stroom. We zullen er alles aan doen om de tijdsduur van stroomonderbreking zo kort mogelijk te houden. De stroomonderbreking is voor uw veiligheid en noodzakelijk voor onze monteurs om veilig te kunnen werken. Lees meer over gepland onderhoud van Liander en veelgestelde vragen.  

Werkwijze aangepast vanwege corona

We hebben u eerder op de hoogte gesteld van deze werkzaamheden, die gingen op het laatste moment niet door. We moesten namelijk extra corona maatregelen treffen ter bescherming van onze medewerkers. Wij begrijpen dat een stroomonderbreking vervelend voor u kan zijn, zeker in een tijd waarin veel mensen thuis aan het werk zijn. Wij voeren deze werkzaamheden alleen uit omdat ze noodzakelijk zijn voor het in stand houden van ons net. Zouden we dit niet doen, dan bestaat er kans op ongeplande uitval van het net. Ongeplande uitval duurt vaak langer dan een geplande stroomonderbreking. Waar mogelijk zetten we aggregaten in om een stroomonderbreking te kunnen voorkomen. Helaas kan dat bij deze werkzaamheden niet. Al onze medewerkers werken volgens de hygiëne- en veiligheidsvoorschriften van het RIVM. Wij willen u vragen deze ook in acht te nemen. Houd minimaal 1,5 meter afstand van onze monteurs. Spreek ze alleen aan als het echt nodig is. Zo kunnen zij hun werk veilig uitvoeren.

 

Dit kunt u verwachten

Icoon Ik word afgesloten

U ontvangt een aankondigingsbrief. Hierin staat wanneer de werkzaamheden plaatsvinden, hoe lang dit duurt en de aannemer die de werkzaamheden uitvoert.

Hoe herkent u een monteur?

Aannemers legitimeren zich met een pasje van Liander. Op het pasje staat het logo van Liander en de naam van de monteur.