Waarom heeft de leverancier kwartierwaarden uit mijn slimme meter nodig?

Waarom kwartierwaarden nodig?

De leverancier wil u nieuwe producten en diensten kunnen aanbieden die gericht zijn op de toekomst. Denk hierbij aan een nauwkeurige energierekening met werkelijke meterstanden, producten en diensten op basis van flexibele tarieven en een passend leveringscontract voor energie. 

Overige veelgestelde vragen over de slimme meter

  1. Hoe werkt de slimme meter, en wat zijn de voordelen?
  2. Wanneer krijg ik een slimme meter?
  3. Kan ik plaatsing van de slimme meter weigeren?
  4. Hoe zorg ik ervoor dat de meterstanden van de slimme meter niet meer doorgestuurd worden?
  5. Hoe wijzig ik de afspraak voor de plaatsing van de slimme meter?
  6. Hoe vraag ik een slimme meter aan?
  7. Hoe kan mijn slimme meter vaker dan zes keer per jaar de meterstanden doorsturen?
  8. Wat gebeurt er na mijn aanvraag voor een slimme meter?
  9. Hoe check ik of mijn meterstanden niet (meer) automatisch worden doorgestuurd?
  10. Hoe vaak worden de meterstanden van de slimme meter doorgestuurd en waarvoor?
  11. Is een slimme meter verplicht?
  12. Heb ik een slimme meter?
  13. Hoe ziet een slimme meter eruit?
  14. Is een slimme meter schadelijk voor de gezondheid?
  15. Waarom ontvang ik een brief van Liander over vaker uitlezen van de slimme meter?
  16. Wat kan ik doen om het dagelijks uitlezen van kwartierwaarden uit mijn slimme meter stop te zetten?
  17. Wat zijn kwartierwaarden?
  18. Wat doet Liander met mijn gegevens uit de slimme meter?
  19. In de brief wordt gesproken over toewijzing en verrekening van energie. Hoe zit dat?
  20. Wat gebeurt er als ik het dagelijks uitlezen van kwartierwaarden stopzet?
  21. Waar staat meer informatie over de slimme meter?
  22. Waar kan ik terecht voor vragen over mijn leveringscontract voor energie?
  23. In de brief wordt aangegeven dat ik pas geleden een product heb afgenomen van de leverancier. Ik weet van niets. Hoe zit dat?

Lees meer over de slimme meter