Correctie compensatievergoeding stroomstoring Diemen

Correctie compensatievergoeding Diemen

Update dinsdag 11 oktober - Op basis van reacties van onze klanten deden wij nader onderzoek naar de hersteltijden. Hiervoor hebben wij van een aantal woningen de gegevens van de slimme meter uitgelezen. Het blijkt dat een groep klanten toch recht heeft op compensatie. Deze klanten krijgen vanzelfsprekend alsnog compensatie. Een aantal klanten dat al compensatie kreeg, krijgt nu een hogere vergoeding. Dit gebeurt automatisch. U hoeft hiervoor niets te doen. Voor een relatief kleine groep klanten duurde de onderbreking korter dan 4 uur. Deze groep klanten zal - zoals al eerder gemeld - geen compensatie ontvangen.

Update dinsdag 6 september

Door een IT-storing bij Liander is de uitbetaling van onder andere de compensatievergoeding voor de stroomstoring in Diemen op 21 en 22 juni 2016 aan een aantal klanten licht vertraagd. Liander streeft ernaar om klanten die recht hebben op een compensatie binnen tien weken na de storing uit te betalen. Naar verwachting ontvangen deze klanten de komende twee weken het bedrag waar ze recht op hebben.

Update woensdag 13 juli

Onderzoek wijst uit dat klanten die langer dan vier uur waren getroffen door de langdurige stroomstoring in Diemen recht hebben op een compensatievergoeding. Getroffen klanten hoeven hier niets voor te doen, ze krijgen automatisch een vergoeding voor het ongemak. Wilt u een schadeclaim indienen? Ga dan naar schade en schadeclaim.

Update woensdag 22 juni, 08.35 uur
De laatste huishoudens werden woensdagochtend om 08.17 uur aangesloten. De storing ontstond dinsdagavond omstreeks 20.15 uur, toen  door een technische storing in het schakelstation Venserweg in Amsterdam uitviel. Via dit station leveren elektriciteitscentrales hun elektriciteit aan het net. Een storing in een schakelstation heeft dan ook gevolgen voor een grote groep klanten. Er wordt onderzoek gedaan om duidelijk te krijgen in welk deel van het elektriciteitsnet de storing is opgetreden. Afhankelijk van de uitkomsten van dit onderzoek is er wel of geen sprake van compensatievergoeding. We houden u op de hoogte hiervan.

Update woensdag 22 juni, 02.50 uur
Tot dusver zijn 11.000 huishoudens in Diemen en Amsterdam-Zuidoost weer van stroom voorzien. Nog 14.000 huishoudens zitten zonder stroom, de komende uren zal een deel hiervan ook weer worden aangesloten. Dit gebeurt voorlopig via omleidingen in het elektriciteitsnet. Ondertussen wordt er op het schakelstation vannacht door onze monteurs gewerkt aan het herstellen van de technische installaties. De storing zal naar verwachting omstreeks 08.00 uur zijn verholpen.

Update woendag 22 juni, 01.45 uur
Inmiddels zijn 7.500 huishoudens in het getroffen gebied weer van stroom voorzien. Dit lukte door hun elektriciteitsvoorziening via een andere route tot stand te brengen. Ondertussen zitten nog 15.000 huishoudens in Diemen en Amsterdam-Zuidoost zonder stroom. Het is nog niet duidelijk wanneer de storing zal zijn verholpen. Ook de oorzaak is nog niet bekend.

Oorspronkelijke bericht
De storing ontstond omstreeks 20.15 uur, toen  door een technische storing met brand schakelstation Venserweg in Amsterdam uitviel. Via dit station leveren elektriciteitscentrales hun elektriciteit aan het net. Een storing in een schakelstation heeft dan ook gevolgen voor een grote groep klanten.

De oorzaak van de storing is nog onbekend. Onze monteurs zijn ter plekke, maar konden vanwege sterke rookontwikkeling lange tijd niet aan de slag om de storing te verhelpen. Nu, vlak na middernacht, is de brandweer nog bezig om de rook te bestrijden, waarna er nog metingen moeten worden gedaan. Pas daarna is het voor onze monteurs veilig om in het station aan het werk te gaan. Het is daarom nog niet bekend wanneer de storing zal zijn opgelost.
 

Vergoeding bij lange storing

Icoon Financiele voordelen terugleveren

Als u langer dan 4 uur geen gas of stroom heeft gehad, krijgt u automatisch een vergoeding voor het ongemak.