Weigeren slimme meter

Weigeren slimme meter

Als u de slimme meter niet wilt, kunt u hem weigeren. U houdt dan uw oude meter, of u krijgt een digitale meter die niet slim is en niet geschikt voor diensten die u helpen energie te besparen.

U kunt de slimme meter alleen weigeren als u deze aangeboden krijgt. Heeft u bericht ontvangen dat uw huidige meter wordt vervangen door een slimme meter, maar wilt u dit niet? Bel dan het telefoonnummer dat in het bericht staat. Of bel met Liander we bespreken graag met u de mogelijkheden. Liander is bereikbaar op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 op telefoonnummer 088 542 64 44. Wilt u de slimme meter wel maar niet dat de standen automatisch worden doorgestuurd? In dat geval kunt u dit stopzetten.

Dag- en nachtstroom? Dan heeft u een slimme meter nodig!

Gebruikt u dag- en nachtstroom? Of wilt u in de toekomst gebruikmaken van dubbeltarief? Dat kan straks alleen nog met een slimme meter. Door veranderingen in de techniek meten de ‘gewone’ elektriciteitsmeters in de toekomst geen dubbeltarief meer. Met de slimme meter kan dat wel.

 

 

Alles over de slimme meter

Icoon De slimme meter

De slimme meter registreert hoeveel stroom en gas u verbruikt. De meetgegevens worden automatisch doorgestuurd naar uw energieleverancier.

Bespaar energie

Icoon Inzicht in energieverbruik

De slimme meter helpt u met energie besparen. Door een product of dienst op uw slimme meter aan te sluiten, krijgt u nog meer inzicht in uw energieverbruik.

Veelgestelde vragen

  • In dat geval kunt u dit stopzetten. Via dit webformulier geeft u aan dat u niet wilt dat uw meterstanden automatisch doorgestuurd worden naar uw energieleverancier.

  • Neem contact op met de aannemer die de slimme meter plaatst. U vindt het telefoonnummer in de brief over de afspraak. Heeft u uw brief niet meer of niet bij de hand? Als u naar deze pagina gaat kunt u uw postcode invullen. Daarna kunt u doorklikken op ‘kijk hier’ daar vindt u alle contactgegevens van de aannemer die uw meter(s) komt wisselen.