Stappen aanvragen/wijzigen aansluiting

Stappen aanvragen/wijzigen

Wilt u een nieuwe aansluiting aanvragen of uw huidige aansluiting wijzigen? Bekijk in de onderstaande stappen hoe het werkt.

Onze levertijden staan mogelijk onder druk. Door drukte in combinatie met een personeelstekort, kunnen we uw en onze planning niet altijd halen. Onze excuses daarvoor.



  1. Vraag het aan via mijnaansluiting.nl

    Op mijnaansluiting.nl regelt u een nieuwe aansluiting of de wijziging van uw huidige aansluiting. Dit is een landelijke website voor gas-, elektriciteits-, water- en kabelaansluitingen. Bij een standaardsituatie, ontvangt u direct een prijsopgave en een opdrachtbevestiging. Bij een specifieke situatie volgt dit later.

  2. We nemen de aanvraag met u door

    Binnen 10 werkdagen na opdrachtbevestiging bellen we u om de aanvraag door te spreken. Vervolgens sturen we u een factuur via e-mail. Bij een nieuwe aansluiting betaalt u eerst de rekening. Daarna sturen we de opdracht door naar een aannemer.

  3. Een aannemer neemt contact op voor een afspraak

    Liander werkt samen met een aantal aannemers. De datum voor het uitvoeren van de werkzaamheden spreekt u samen met de aannemer af.

  4. De werkzaamheden worden uitgevoerd

    De werkzaamheden worden op 1 dag gedaan. Bij een nieuwe aansluiting plaatsen we ook een meter. Voor het verdere werk aan de binneninstallatie (uw meterkast) adviseren we u een installateur in te schakelen.

Om een aansluiting te gebruiken, heeft u een energieleverancier nodig. Anders gebruikt u straks energie waar u niet voor betaalt. Vergeet dus niet om u aan te melden bij een energieleverancier.