Extra meetpunt op één aansluiting. Hoe regelt u dat?
Extra meetpunt
Liander beheert het energienetwerk van gas en stroom in uw regio. Wij regelen uw extra meetpunt op uw aansluiting. De aanvraag van een extra meetpunt doet u op de landelijke website mijnaansluiting.nl.
U vraagt een extra meetpunt aan
Als u een nieuwe aansluiting aanvraagt, dan kunt u direct aangeven of u een extra meetpunt wilt. Heeft u een bestaande aansluiting en wilt u alleen een extra meetpunt, dan kunt u dit aanvragen bij 'aansluiting wijzigen'. De extra meters worden gekoppeld aan de klantregistratie van de primaire meter.
Voor advies over een extra meetpunt kan een erkend installateur u adviseren.
Vraag nu een extra meetpunt aan op www.mijnaansluiting.nl
Wij bellen u binnen 10 werkdagen
We bellen u om de aanvraag door te spreken. Nadat wij u hebben gesproken start de voorbereiding.
De aannemer belt u voor een afspraak
Als we klaar zijn met de voorbereiding, belt een van onze aannemers u voor een afspraak. Wanneer we kunnen starten is afhankelijk van uw situatie.
4 weken voor realisatie van uw aansluiting ontvangt u de factuur
De betalingstermijn is 14 dagen.
De monteur komt langs
De aannemer stuurt een monteur. Deze is maximaal één dag aan het werk.
Nog vragen? Wij helpen u graag
Voor vragen over uw extra meetpunt kunt u contact met ons opnemen. Wij staan altijd voor u klaar.
Veelgestelde vragen
-
Wie mag er een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) aanvragen?
Alleen de gebruiker van de aansluiting kan een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) voor die aansluiting aanvragen. De gebruiker is namelijk verantwoordelijk voor de gehele aansluiting, inclusief de extra meetpunten.
-
Hoe vraag ik een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) aan?
U kunt het extra meetpunt (secundair allocatiepunt) bij de meeste netbeheerders direct aanvragen via mijnaansluiting.nl.
-
Hoe vraag ik een nieuwe aansluiting met één of meerdere extra meetpunten (secundaire allocatiepunten) aan?
Als u in mijnaansluiting.nl een aanvraag doet voor een nieuwe (permanente) aansluiting kunt u aangeven of u bij deze aansluiting extra meetpunt(en) wilt laten aanbrengen.
-
Hoe vraag ik een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) aan bij een bestaande aansluiting?
U kunt in mijnaansluiting.nl een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) aanvragen bij de vraag ‘Voor welke aansluitingen wilt u deze aanvraag indienen?’.
1.) Kies voor elektriciteit.
2.) Kies voor ‘wijzigen aansluiting’.
3.) Kies voor ‘toevoegen/ verwijderen extra meetpunt’.
U krijgt dan als vervolgvraag hoeveel extra meetpunten u wilt aanvragen. -
Wat is de levertijd van een extra meetpunt (secundair allocatiepunt)?
Voor het realiseren van een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) gelden de standaard leveringsvoorwaarden. Deze kunt u terugvinden op de website van uw netbeheerder. De maximale doorlooptijd is 18 weken.
-
Ik heb een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) dat ik niet nodig heb. Wat moet ik doen?
Indien gewenst kan het extra meetpunt (secundair allocatiepunt) worden verwijderd. Hier kunnen echter wel kosten aan verbonden zijn. U kunt er ook voor kiezen om het extra meetpunt te behouden, zonder deze te gebruiken. Zorg er dan wel voor dat dit extra meetpunt bij een energieleverancier is aangemeld.
-
Kan ik een van mijn extra meetpunten (secundair allocatiepunten) tijdelijk uit bedrijf stellen als ik deze niet gebruik?
Nee, het is alleen mogelijk om de aansluiting (zowel de primaire- als secundaire allocatiepunten) in zijn geheel uit bedrijf te stellen.
-
Hoe kan ik een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) laten verwijderen?
U kunt in mijnaansluiting.nl een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) laten verwijderen bij de vraag ‘voor welke aansluitingen wilt u deze aanvraag indienen?’.
1.) Kies voor elektriciteit.
2.) Kies voor ‘wijzigen aansluiting’.
3.) Kies voor ‘toevoegen/ verwijderen extra meetpunt’.
U krijgt dan als vervolgvraag hoeveel extra meetpunten u wilt verwijderen.