Beëindigt uw energieleverancier uw contract?
Beëindigt uw energieleverancier uw contract?
Uw energieleverancier kan het contract met u beëindigen. Bijvoorbeeld als u de rekening van uw energieleverancier niet heeft betaald. Voor de exacte reden neemt u contact op met uw energieleverancier.
Wanneer gaan wij over tot afsluiting
Elke aansluiting moet aangemeld zijn bij een energieleverancier. Anders gebruikt u energie waarvoor u niet betaalt. Als er bij Liander geen energieleverancier bekend is, zijn wij wettelijk verplicht u af te sluiten.
Voorkom afsluiting van stroom en/of gas
Er zijn twee mogelijkheden om afsluiting van uw stroom en/of gas te voorkomen:
- Neem contact op met uw energieleverancier. Vraag of zij het contract met u toch willen voortzetten.
- Kies een andere energieleverancier. Neem telefonisch contact op met deze energieleverancier voor een spoedaanmelding.
Spreek met de energieleverancier af, dat het contract ingaat vóórdat het contract met uw huidige leverancier stopt.
Let op! Sluit u opnieuw een contract af? Een energieleverancier heeft een paar dagen nodig om uw aanvraag te verwerken.
De energieleverancier stuurt het energiecontract automatisch door naar ons. U hoeft dus geen contact op te nemen met Liander. Heeft u vragen over uw contract of de aanmelding? Neem dan contact op met uw energieleverancier.
Overzicht van energieleveranciers
Op de website van de Consumentenbond vindt u een overzicht van energieleveranciers met minimaal 1000 klanten.