Uw aansluiting
Uw aansluiting
Liander zorgt voor uw aansluiting op het energienet. Een gas- of elektriciteitsaansluiting aanvragen of aanpassen regelt u via mijnaansluiting.nl. Bekijk alle mogelijkheden, kosten en stappen bij een aanvraag.
Aanvragen
- Vaste aansluiting
- Bouwaansluiting
- Tijdelijke aansluiting
- Terugleveraansluiting
- Laadpaal (elektrisch vervoer)
Wijzigen
- Verzwaren
- Verlichten
- Verplaatsen
- Stopzetten
Makkelijk en snel
- Bekijk uw eigen aansluiting
- Uw slimme meter uitlezen?
- Uw tarieven voor netbeheer
Welke aansluiting heb ik?

Gaat u extra apparaten zoals een vijver of jacuzzi kopen? Dan heeft u misschien een verzwaring van uw aansluiting nodig. Bekijk zelf wat de capaciteit (doorlaatwaarde) van uw aansluiting is.
Ik word afgesloten!
Brief ontvangen dat u wordt afgesloten? Meld u dan snel aan bij een energieleverancier en voorkom afsluiting.
Veelgestelde vragen
-
Ik heb een brief over afsluiting ontvangen. Hoe voorkom ik afsluiting?
Meld u zo spoedig mogelijk aan bij een energieleverancier. Lees alles over het voorkomen van afsluiting. Blijf via deze pagina ook op de hoogte van de status van uw aanmelding.
-
Aan welke richtlijnen en eisen moet mijn meterkast voldoen?
Bekijk de richtlijnen en eisen voor de meterkast
-
Wat gebeurt er na de aanvraag van mijn aansluiting?
Hier vindt u de vervolgstappen die volgen na uw aanvraag.
-
Wat gebeurt er na de aanvraag van een wijziging van mijn aansluiting?
Hier vindt u de vervolgstappen die volgen na uw aanvraag van de wijziging van uw aansluiting.
-
Wat is de status van mijn aanvraag?
De status van uw aanvraag volgt u via mijnaansluiting.nl. Hier vindt u ook de gegevens van uw contactpersoon bij Liander.
-
Waar kan ik terecht met vragen over mijn opdrachtbevestiging van mijnaansluiting.nl?
Nadat u een aanvraag heeft ingediend via mijnaansluiting.nl wordt u binnen een paar dagen gebeld door een medewerker van Liander. In dit gesprek kunt u al uw vragen stellen. Na het gesprek met onze medewerker krijgt u van ons de officiële offerte van uw aanvraag. Als u daarna nog vragen heeft, belt u met uw contactpersoon. De contactgegevens vindt u op Mijnaansluiting.nl.
-
Hoe kan ik de afspraak verzetten voor de werkzaamheden aan mijn aansluiting?
Bel met uw contactpersoon of aannemer voor het verzetten van de afspraak. Weet u niet wie dat is? U vindt de contactgegevens als u inlogt op mijnaansluiting.nl.
-
Is mijn aansluiting veilig?
Liander beheert het netwerk voor gas en stroom tot in uw meterkast. De aansluiting en de meter zijn uiteraard op meerdere manieren beveiligd. Ook u bent verantwoordelijk voor veiligheid. Lees meer over veiligheid in de meterkast.
-
Hoe vraag ik een nieuwe aansluiting aan? En hoe wijzig of verwijder ik mijn bestaande aansluiting?
Alles rond een aansluiting regelt u via mijnaansluiting.nl. Of het nu om de aanvraag van een nieuwe vaste aansluiting gaat of een tijdelijke aansluiting. Of een wijziging van een bestaande aansluiting. De kosten vindt u in ons tarievenoverzicht. Laat u de capaciteit van uw aansluiting wijzigen? Houd er dan rekening mee dat de periodieke kosten kunnen veranderen.