Grote vraag naar materialen voor netuitbreiding

Grote vraag naar materialen voor netuitbreiding

Liander breidt het elektriciteitsnet uit. Dit doen we vanwege de toenemende vraag naar aansluitingen voor elektriciteit en elektrische capaciteit. Hiervoor zijn veel extra materialen nodig, zoals elektriciteitskabels en transformatoren. In sommige gevallen is er een tekort aan materiaal. Lees hier wat dit voor u betekent en wat wij eraan doen.

Bij Liander hebben we veel materialen op voorraad die we dagelijks gebruiken. Ook kunnen we voor veel materialen alternatieve leveranciers benaderen. Liander zet samen met zijn leveranciers alle zeilen bij om de voorraden op peil te houden. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk bestaande materialen te hergebruiken. Ook bedenken we slimme oplossingen om materiaalverbruik door netuitbreidingen te voorkomen. Toch kan het zijn er een tekort aan materiaal ontstaat, bijvoorbeeld door de grote vraag naar materiaal als gevolg van de energietransitie.

Gevolgen voor klanten

Op plaatsen waar een tekort aan materiaal is ontstaan, kan het langer duren voordat onze klanten hun nieuwe of aangepaste aansluiting kunnen gaan gebruiken. Dat vinden wij erg vervelend en we realiseren ons dat dit gevolgen kan hebben voor de bedrijfsactiviteiten van onze klanten. Per situatie proberen we daarom zo duidelijk te laten weten wat onze klanten kunnen verwachten. We zoeken contact met onze klanten én met onze aannemers, zodat ook zij hier zo veel mogelijk rekening mee kunnen houden.

Vragen

Worden werkzaamheden bij u uitgesteld vanwege een tekort aan materiaal? En heeft u daar vragen over? Voor algemene vragen of opmerkingen, kunt u een e-mail sturen naar het klachtenteam via klachtenteam.aanleg@liander.nl. Voor vragen over de nieuw in te plannen startdatum van uw project, neemt u contact op met uw projectmanager bij Liander.

Aannemers, monteurs en uitvoerders kunnen terecht bij onze Logistieke Servicedesk, via 088 - 19 12 999 of logistiek.servicedesk@liander.nl.