Soorten kosten en voorbeeldfacturen
Soorten kosten en voorbeeldfacturen
U ontvangt van Liander een factuur bij aanleg van een aansluiting. Of bij wijzigingen die we op uw verzoek uitvoeren. Dit zijn eenmalige facturen. Voor periodieke kosten van onderhoud en beheer en transport van energie ontvangt u periodieke facturen. Op deze pagina geven wij ook meer uitleg over de termen en de opbouw van onze facturen.
Eenmalige facturen
Eenmalige facturen versturen wij voor de kosten van eenmalige handelingen zoals:
- Aansluiting van uw bedrijf op het elektriciteits-/gasnet
- Wijzigen van de capaciteit van uw aansluiting
- Verplaatsen van uw aansluiting.
Periodieke facturen
U ontvangt periodieke facturen voor steeds terugkerende kosten zoals:
- Het beheer en onderhoud van uw aansluiting.
- Het transport van energie naar uw bedrijf.
- Afgenomen diensten.
Voorbeeldfacturen vanaf 2018
Op uw factuur ziet u een aantal begrippen staan die we in de pdf's hieronder uitleggen. Klik op de nummertjes in de pdf's om de uitleg in de begrippenlijst te zien. Via het terug-pijltje achter de uitleg komt u weer terug op de factuurpagina binnen de pdf.
Elektriciteit
- Factuurvoorbeeld elektriciteitPDF 237KB
Gas
- Factuurvoorbeeld termijnrekeningPDF 200KB
- Factuurvoorbeeld maandrekeningPDF 216KB
- Factuurvoorbeeld jaarrekeningPDF 241KB
Voorbeeldfacturen t/m 2017
Elektriciteit
- Factuurvoorbeeld elektriciteitPDF 188KB
- Factuurvoorbeeld terugleverenPDF 169KB
Gas
- Factuurvoorbeeld termijnrekeningPDF 174KB
- Factuurvoorbeeld maandrekeningPDF 207KB
- Factuurvoorbeeld jaarrekeningPDF 196KB
Mijn Liander
In mijn Liander kunt u nog meer informatie vinden over uw facturen. Ook kunt u andere persoonlijke informatie inzien.

Veelgestelde vragen
-
Ik heb een vraag over mijn factuur. Wie kan mij helpen?
Op uw factuur staan de contactgegevens van de afdeling die u nodig heeft. Neem contact met ons op en wij helpen u graag.
-
Wanneer krijg ik waarvoor een factuur van Liander?
Maandelijks ontvangt u een factuur voor uw aansluiting en de transportkosten naar uw aansluiting. Ook bestaan er eenmalige facturen als u bijvoorbeeld een nieuwe aansluiting aanvraagt of wijzigt.
-
Is mijn betaling al verwerkt?
In Mijn Liander ziet u de status van uw factuur. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.
-
Ik wil mijn facturen digitaal ontvangen. Kan dit?
Ja, u kunt uw facturen per e-mail ontvangen. Ga naar Mijn Liander om de digitale facturatie direct in te stellen. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.
-
De meterstanden staan niet meer op mijn factuur, klopt dit?
Dit klopt. De meterstanden vindt u niet meer op uw factuur, maar in Mijn Liander. Elk jaar ontving u van ons een overzicht van de meterstanden per brief. Vanaf nu kunt u de jaarlijkse meterstanden inzien via Mijn Liander. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.