Soorten kosten en voorbeeldfacturen

Soorten kosten en voorbeeldfacturen

U ontvangt van Liander een factuur bij aanleg van een aansluiting. Of bij wijzigingen die we op uw verzoek uitvoeren. Dit zijn eenmalige facturen. Voor periodieke kosten van onderhoud en beheer en transport van energie ontvangt u periodieke facturen. Op deze pagina geven wij ook meer uitleg over de termen en de opbouw van onze facturen. 

Eenmalige facturen

Eenmalige facturen versturen wij voor de kosten van eenmalige handelingen zoals: 

  • Aansluiting van uw bedrijf op het elektriciteits-/gasnet 
  • Wijzigen van de capaciteit van uw aansluiting
  • Verplaatsen van uw aansluiting.

Periodieke facturen

U ontvangt periodieke facturen voor steeds terugkerende kosten zoals:  

  • Het beheer en onderhoud van uw aansluiting. 
  • Het transport van energie naar uw bedrijf.
  • Afgenomen diensten.

Voorbeeldfacturen vanaf 2018

Op uw factuur ziet u een aantal begrippen staan die we in de pdf's hieronder uitleggen. Klik op de nummertjes in de pdf's om de uitleg in de begrippenlijst te zien. Via het terug-pijltje achter de uitleg komt u weer terug op de factuurpagina binnen de pdf.  

Elektriciteit

Voorbeeldfacturen t/m 2017

Mijn Liander

In mijn Liander kunt u nog meer informatie vinden over uw facturen. Ook kunt u andere persoonlijke informatie inzien. 

 

Inloggen

Veelgestelde vragen

  • In Mijn Liander vindt u een factuuroverzicht tot maximaal zeven jaar terug. U kunt verschillende zoekfuncties gebruiken, waarna u vervolgens de factuur kunt downloaden. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.

  • Met Mijn Liander kunt u per factuur zien of het mogelijk is om uitstel van betaling aan te vragen. Registreer of log in op Mijn Liander. 

  • In Mijn Liander vindt u een overzicht met al uw facturen. Hier kunt u de factuur downloaden en opnieuw uitprinten. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.

  • Met Mijn Liander kunt u per klantnummer alle openstaande facturen inzien. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.

  • In Mijn Liander kunt u bij Bedrijfsgegevens een e-mailadres aan het juiste klantnummer toevoegen. Hier kunt u ook aangeven om een factuur via e-mail te ontvangen. Het e-mailadres is na 2 dagen zichtbaar. Met Mijn Liander vindt u een factuuroverzicht tot maximaal zeven jaar terug. U kunt verschillende zoekfuncties gebruiken, waarna u vervolgens de factuur kunt downloaden. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.

  • U kunt hier de SEPA-machtiging downloaden, uitprinten en ondertekenen. U kunt de getekende machtiging inscannen en mailen naar sepa.machtiging@liander.nl.

  • In Mijn Liander kunt u per aansluiting een kenmerk (PO-nummer) doorgeven. Dit kenmerk wordt vervolgens op nieuwe facturen vermeld. Het kenmerk wordt niet met terugwerkende kracht op uw facturen geplaatst. Registreer of log in op Mijn Liander. 

  • Met Mijn Liander kunt u per klantnummer de status van uw facturen zien. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.

  • U ontvangt van Liander een factuur bij aanleg of wijziging van een aansluiting die we op uw verzoek uitvoeren. Dit zijn eenmalige facturen. Voor periodieke kosten van onderhoud en beheer en transport van energie ontvangt u periodieke facturen.

  • Het kan voorkomen dat de aanmaning en de verwerking van uw betaling elkaar net hebben gekruist. Via Mijn Liander kunt u zien of de betaling al verwerkt is. Registreert u zich hier voor Mijn Liander of log direct in.