Soorten kosten
Soorten kosten
U ontvangt van Liander een factuur bij aanleg van een aansluiting. Of bij wijzigingen die we op uw verzoek uitvoeren. Dit zijn eenmalige facturen. Voor periodieke kosten van onderhoud en beheer en transport van energie ontvangt u periodieke facturen.
Eenmalige facturen
Eenmalige facturen versturen wij voor de kosten van eenmalige handelingen zoals:
- Aansluiting van uw bedrijf op het elektriciteits-/gasnet.
- Wijzigen van de capaciteit van uw aansluiting.
- Verplaatsen van uw aansluiting.
Periodieke facturen
U ontvangt periodieke facturen voor steeds terugkerende kosten zoals:
- Het beheer en onderhoud van uw aansluiting.
- Het transport van energie naar uw bedrijf.
- Afgenomen diensten.
Veelgestelde vragen
-
Is mijn betaling al verwerkt?
In Mijn Liander ziet u de status van uw factuur. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.
-
Wanneer krijg ik waarvoor een factuur van Liander?
Maandelijks ontvangt u een factuur voor uw aansluiting en de transportkosten naar uw aansluiting. Ook bestaan er eenmalige facturen als u bijvoorbeeld een nieuwe aansluiting aanvraagt of wijzigt.
-
Ik wil mijn facturen digitaal ontvangen. Kan dit?
Ja, u kunt uw facturen per e-mail ontvangen. Ga naar Mijn Liander om de digitale facturatie direct in te stellen. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.
-
Ik heb geen factuur ontvangen of ik ben deze kwijt. Hoe krijg ik deze alsnog?
Dit regelt u via Mijn Liander. Hier heeft u overzicht over al uw facturen, de status van de betaling en u kunt de facturen direct downloaden. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.
-
Ik heb mijn factuur net betaald, maar ontvang toch een aanmaning. Hoe kan dit?
Dan hebben de aanmaning en de verwerking van uw betaling elkaar net gekruist. Via Mijn Liander ziet u of uw betaling verwerkt is. Heeft u nog geen Mijn Liander? Meld u aan in een paar eenvoudige stappen.