Uw aansluiting

Een opdracht annuleren?

Soms moet of wilt u de opdracht voor een aansluiting annuleren na het tekenen van de opdrachtbevestiging. Dat mag altijd, maar daar kunnen wel kosten aan verbonden zijn.

Wat regel ik bij een verhuizing?

Wat regelt u als u een grootzakelijke energieaansluiting hebt en u gaat verhuizen? Of wat te doen als u een bestaande grootzakelijke aansluiting overneemt? 

Het aanvraagproces

Het wijzigen, aanvragen of stopzetten van een aansluiting doet u waarschijnlijk niet elke dag. We vertellen u graag wat hierbij komt kijken. 

Technische en bouwkundige informatie

U gaat een bedrijf beginnen of uitbreiden. Waar moet u rekening mee houden op elektrotechnisch en bouwkundig gebied?

Veelgestelde vragen

  • In Mijn Liander vindt u het vermogen en de kosten van uw grootzakelijke aansluiting(en). Heeft u nog geen Mijn Liander account? In enkele stappen kunt u zich hiervoor aanmelden. Houdt daarvoor uw klantnummer en factuurnummer bij de hand. Deze zijn te vinden op de factuur voor periodieke kosten. Deze mag niet ouder zijn dan drie maanden.

  • Naast de netbeheerder heeft u in ieder geval de volgende partijen nodig:

    • Een energieleverancier, deze zorgt ervoor dat u daadwerkelijk stroom of gas ontvangt en rekent het verbruik met u af.
    • Een meetbedrijf die uw meter installeert en de standen en het verbruiken doorgeeft aan uw energieleverancier en netbeheerder.
    • Een aannemer en installateur die ervoor zorgen dat uw eigen installatie en de ruimte waarin deze staat aan alle richtlijnen voldoet. 
    • Een installatieverantwoordelijke (bij een aansluiting op midden- of hoogspanning) die eindverantwoordelijk is voor de veiligheid van uw installatie.
  • Door tekorten bij netbeheerders zijn onze levertijden helaas fors toegenomen. De gemiddelde levertijd van Liander bedraagt momenteel 1,5 jaar. Deze levertijd is afhankelijk van het soort aansluiting en de complexiteit van uw aanvraag. Wij raden u dus aan om op tijd uw aanvraag in te dienen via onze website