Uw persoonlijke Mijn Liander-account

Mijn Liander

Regel uw energiezaken snel en eenvoudig in Mijn Liander. In uw persoonlijke omgeving heeft u een actueel overzicht van uw stroom- en gasaansluiting(en). Ook past u eenvoudig uw gegevens aan.

Uw aansluiting bekijken en gegevens wijzigen

Wilt u energie opwekken? Bekijk in Mijn Liander of uw aansluitingen zwaar genoeg zijn voor opwekinstallaties, zoals zonnepanelen, een warmteboiler en een laadpaal voor een elektrische auto. Voor advies kunt u het beste contact opnemen met een erkend installateur. In Mijn Liander kunt u ook teruglevering aanvragen. Uw energieleverancier zal dan de teruggeleverde energie verrekenen met uw verbruik (salderen) of een terugleververgoeding berekenen. 

De voordelen van Mijn Liander op een rijtje:

  • Bekijk of uw aansluitingen zwaar genoeg zijn voor opwekinstallaties.
  • Bekijk of uw slimme meter wordt uitgelezen en wijzig de uitleesfunctie.
  • Bekijk per aansluiting wat het aansluitadres en de EAN-code zijn.

Mijn Liander-account aanmaken

Wilt u gebruikmaken van een persoonlijk Mijn Liander-account? Meld u eenvoudig aan. Met Mijn Liander heeft u inzicht in de stroom- en gasaansluitingen die gekoppeld zijn aan uw adres. Meer weten? Bekijk hieronder veelgestelde vragen over Mijn Liander.

Veelgestelde vragen over Mijn Liander

  • Wachtwoord vergeten? Vul hier het e-mailadres in waarmee u zich bij Liander heeft geregistreerd. U ontvangt vervolgens een e-mail waarmee u uw nieuwe wachtwoord kunt instellen.

  • Heeft u problemen met inloggen? Mogelijk komt het doordat:

    • Het e-mailadres of wachtwoord onjuist is ingevuld.
    • Het account is geblokkeerd, omdat u meer dan vijf keer heeft geprobeerd in te loggen.

     

    U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen. Lukt het inloggen nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.

  • Misschien heeft u iets aan de volgende tips:

    • Gebruik de juiste code. U vindt deze in het midden van de brief. De code bestaat uit cijfers en letters.
    • Kijk goed naar het verschil tussen een cijfer en een letter. Dat is soms moeilijk te zien. Bijvoorbeeld bij het cijfer '9' en de letter 'g'. Als u twijfelt, probeer dan eerst een keer met een 9, dan met een g.
    • Handig: rechts bovenin de brief vindt u een QR-code. Met een QR-code scanner op uw mobiele telefoon kunt u de code automatisch laten invullen op de website. Scan de QR-code, klik op de knop Aanmaken en dan ziet u de code al ingevuld staan.
  • Nee, dat kan niet. In uw account kunt u één adres toevoegen. In Mijn Liander ziet u welke aansluitingen op dat adres bij ons bekend zijn.

  • U vindt uw aansluiting in het menu ‘Aansluitingen’. Klik op ‘Details’ voor meer informatie over de grootte van uw aansluiting.

     

  • U vindt uw aansluiting in het menu ‘Aansluitingen’. Klik in het blok ‘Gegevens aansluitingen’ op ‘Aanmelden voor teruglevering’.

     

  • Ja, Mijn Liander is 24/7 beschikbaar. Gepland onderhoud melden we van tevoren op de loginpagina.

  • U kunt hier een account aanmaken voor Mijn Liander.

    1. Nadat u een account heeft aangemaakt, ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Klik hierop om uw account te voltooien.
    2. Vraag vervolgens in Mijn Liander een brief met activatiecode aan. Zo kunnen wij zien of u toegang heeft tot het adres van de aansluiting(en).
    3. U ontvangt binnen 5 dagen een brief. In deze brief vindt u een activatiecode. Log in in Mijn Liander en vul de activatiecode in.

     

    Uw account is nu geactiveerd. U kunt gebruikmaken van Mijn Liander en heeft inzicht in de aansluitingen die gekoppeld zijn aan uw adres.

     

  • Uw Mijn Liander-account is strikt persoonlijk. Alleen u weet het wachtwoord van uw eigen account.