Wat is de status van mijn aanvraag?
status aanvraag
U heeft een aanvraag gedaan voor een aanpassing aan uw stroom- en/of gasaansluiting. Wij vertellen u graag wat u komende periode kunt verwachten.
Nederland heeft een van de betrouwbaarste netten voor stroom en gas ter wereld. Maar door de grote toename van het aantal zonnepanelen, windmolens, warmtepompen en laadpalen kunnen onze kabels de vraag naar stroom niet altijd meer aan. Het stroomnet raakt op steeds meer plekken vol. En het aantal aanvragen voor aanpassingen aan de energieaansluiting neemt enorm toe. Tegelijkertijd is er een groot tekort aan technisch personeel en aan materialen. Hierdoor kunnen we niet iedereen zo snel helpen als we zouden willen.
Soms duurt het helaas langer
Zodra wij uw aanvraag gaan voorbereiden neemt onze werkvoorbereider vanzelf contact met u op om de aanvraag door te nemen. Hierna starten wij met de voorbereidingen. Wij hebben gemerkt dat veel klanten contact met ons opnemen met vragen over de status van hun aanvraag. Of om te vragen of wij hun aanvraag eerder in behandeling kunnen nemen. Wij begrijpen deze vragen en zorgen. Alleen kunnen onze callcenter medewerkers u niet meer vertellen dan de informatie die u via e-mail ontvangt.
We bereiden uw aanvraag voor
Voordat een monteur bij u aan de slag kan, bereiden wij het werk voor. Vaak is dat makkelijk, maar soms komt er meer bij kijken. Zo controleren we of de kabels bij u in de straat dik genoeg zijn. Als we moeten graven om kabels te vernieuwen of te verplaatsen, doen we van tevoren een bodemonderzoek. We controleren dan of de bodem niet vervuild is. Ook gaan we na of er een vergunning nodig is voor het werk aan uw aansluiting. Als dat zo is, dan regelen wij dat voor u. Als we klaar zijn met de voorbereidingen, vragen we een aannemer om het werk in te plannen en uit te voeren.